ذوق مستی در برج آزادی پیچید/ تاثیر نبود بودجه در صدای سالن

اجرای کنسرت های برج آزادی با کنسرتی از قطعات موسیقی سنتی، شامگاه ۲۴ بهمن در برج آزادی آغاز شد.

ذوق مستی در برج آزادی پیچید/ تاثیر نبود بودجه در صدای سالن

اولین اجرای برج آزادی در اولین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر که شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن به صحنه رفت به گروه «خنیاگران خیام» تعلق داشت. سرپرستی این گروه را صمد برقی و خوانندگی آن را مهدی تفکری بر عهده داشت.

در این کنسرت تصنیف ها و قطعات موسیقی سنتی همچون تصنیف «خیال محال» در دستگاه همایون، قطعه چهار مضراب و تصنیف «ذوق مستی» اجرا شد.

مهدی تفکری خواننده این کنسرت بعد از پایان اجرای خود درباره سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد: هنوز استانداردهای لازم برای اجرا مهیا نیست، این استاندارد چه به لحاظ سالن و چه به لحاظ صدابرداری از سطح کیفی مناسبی برخوردار نیست. ما شب گذشته صدایی را که در تمرین های خود می شنیدیم در صدابرداری سالن برج آزادی نشنیدیم. به هرحال کسی که موسیقی کار می کند باید بتواند به بهترین نحو ممکن کار خود را بشنود تا بتواند اجرایش را با خیال راحت ادامه دهد.

این خواننده درباره هماهنگی با گروه دیگر برای اجرای کنسرت عنوان کرد: سالن برج آزادی در زمان مناسب در اختیار ما قرار گرفت ولی به دلیل نبود هماهنگی با گروه دیگر که آنها هم شب گذشته اجرا داشتند ساندچک ما دیرتر و بی دقت انجام شد، البته ساندچک گروه دیگر هم خیلی خوب نبود و مشکل سالن برای هر ۲ گروه احساس می‌شد و طبیعتا سالن های خوب به گروه های شناخته شده تر تعلق می گیرد.

تفکری در پایان درباره بودجه و امکانات جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: امسال مدیران توانمندی در جشنواره حضور دارند اما مشکل اینجاست که بودجه ای برای جشنواره در نظر گرفته نمی شود که به صورت ساختاری جشنواره را با مشکل مواجه می سازد به طور مثال ما شب گذشته متوجه شدیم که باندهای صدا در سالن قدیمی بودند و به همین دلیل کیفیت لازم را نداشتند.

اعضای گروه خنیاگران خیام شامل سیامک برقی، مهدی تفکری، علی فربودنیا، صمد برقی، علی ربوبیان، مهدی کهیازی، بهروز عطایی، سروش ترابی بودند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها