تاریخ تکرار شد؛ جشن پیروزی و ۴۰ سالگی انقلاب در برف اردبیل

راهپیمایی ۲۲بهمن در چهلمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی حال‌وهوای دیگری بود، پرچم‌های سه رنگ در فضای معطر به اتحاد و یکدستگی به اهتزار درآمد تا هر تکان آن تیری بر قلب دشمن کژ پندار باشد.

تاریخ تکرار شد؛ جشن پیروزی و ۴۰ سالگی انقلاب در برف اردبیل

چهار دهه پیش مردم اردبیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در زیر بارش برف جشن گرفتند و امروز نیز تاریخ تکرار شد و ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اردبیلی‌ها بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا ضمن خلق حماسه ای دوباره، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا تجدید بیعت کنند.

درست در سال ۱۳۵۷ بود که اردبیلی‌ها پا به پای هم‌وطنان خود پیروزی انقلابی را جشن گرفتند و چهار دهه است که این جشن تداوم دارد و خط بطلان به‌تمامی نقشه‌های شوم دشمنان کشیده است.

شعار «هیهات من الذله»، «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و بالاتر از همه شعار «الله‌اکبر» در گوش نسل بعد انقلاب نیز طنین‌انداز شده و امروز حتی کودکانی که تجربه‌ای از انقلاب و دفاع مقدس نداشته‌اند به پاس آموزه‌های پدران و مادران خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته‌اند.

مشت‌های گره‌کرده شهروندان در آسمان نقش شده و کودک شیر خواره ای که روی گردن پدر نشسته است، ثمره، پیام و آینده انقلاب اسلامی است.

یکی از جوانان اردبیلی ۲۲ بهمن را فرصتی می داند که جوانان با نسل‌های خالق انقلاب یکجا جمع شده و وحدت خود را به نمایش بگذارند.

وی در عین حال آزادی و رهایی از استعمار کشورهای به قدرتمند را بزرگترین دستاورد انقلاب برای مردم ایران دانست و افزود: در حالی که از کشورهای همسایه هر روز فریاد جنگ و خون ریزی به گوش می رسد ما در کشور ایران به پاس خون شهدا با آرامش و امنیت زندگی می کنیم.

۲۲ بهمن فرصت نمایش اتحاد مردم ایران

این شهروند تاکید کرد: امروز وظیفه نسل جوان و انقلابی ادای دین به خون شهدا و ادامه مسیر آن ها است.

تاریخ تکرار شد؛ جشن پیروزی و ۴۰ سالگی انقلاب در برف اردبیل

سلیمی پیامی دگری نیز دارد، او تاکید می کند «در وضعیتی که دشمن هر لحظه به دنبال تجاوز به کشور و از بین بردن ارزش ها وآرمان های آن است، جوانان باید با هوشیاری در مسیر شهدا گام بردارند».

شهروند دیگر اردبیلی ۲۲ بهمن را فرصت نمایش اتحاد مردم ایران دانست و تصریح کرد: در تمامی شهرها مردم به خیابان‌ها آمده‌اند اما دشمن باید از خود سؤال کند که عامل این اتحاد آن هم چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیست.

شکوری اضافه کرد: در وضعیتی که دشمن خاک و ثروت، آرامش و امنیت و مهم‌تر از همه آرمان‌های انقلابی و دینی ما را نشانه گرفته است، نمایش این اقتدار می‌تواند پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان باشد.

این اقتدار، این عظمت و این حضور شکوهمند گوشه ای از باور جمعی به انقلابی اسلامی است که به تعبیر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز به الگوی جهانیان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اردبیل تصریح کرد: تأثیر انقلاب اسلامی ایران نه در خاک کشور بلکه سایر کشورهای اسلامی نیز مشاهده می‌شود و امروز دشمن از صدور انقلاب در هراس است.

انقلاب ایران نشان داد حاکمیت اسلام تنها مسیر سعادت بشری است

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در واقع پاسخ نه ملت به استکبار و کفر بود و با رهبری امام راحل مردم ایران در مقابل بی عدالتی ها ایستادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: انقلاب اسلامی یاور مظلومان بوده و امروز نیز به الگوی مظلومان جهان تبدیل شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی حاکمیت دین در یک جامعه را به عینه نشان داد و بعد از چهار دهه اقتدار آن بر همگان ثابت کرد که حاکمیت اسلام تنها مسیر سعادت جوامع بشری است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه راهپیمایی حماسی مردم اردبیل در گفتگو با خبرنگاران متذکر شد: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا شناخته شده و بار دیگر در فرصت ۲۲ بهمن مردم ایران این اقتدار را به نمایش گذاشتند.

به گفته صدیف بدری ۲۲ بهمن نماد یکدستی و انسجامی است که به عینه در راهپیمایی‌ها مشاهده می‌شود.

امروز مردم اردبیل و شایر شهرستان های این استان با لبیک به فراخوان پرشور و شعور ۲۲ بهمن با حضور در خیابان ها و میعادگاه های انقلابی فریاد استکبار ستیزی و حمایت از انقلاب را سر دادند.

تاریخ تکرار شد؛ جشن پیروزی و ۴۰ سالگی انقلاب در برف اردبیل

شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز در اردبیل دیدنی بود، چراکه تمام اقشار جامعه بویژه نسل جوان در کنار نسل انقلاب قرار گرفته بودند تا نشان دهند که انقلاب متکی به تفاوت نسل نبوده و این انقلاب ارزشی است که تداوم خواهد یافت.

روز، روز پیروزی و غلبه بر شعارهای کودکانه دشمنان بود

راهپیمایی امروز اردبیل تفاوت های دیگری نیز با سایر راهپیمایی های سال های قبل داشت، تنوع و شور و هیجان و شادابی امروز بشی از گذشته به چشم می خورد، روز، روز پیروزی و غلبه بر شعارهای کودکانه دشمنان بود.

شکست ناپذیری، تسلیم نشدن در مقابل دشمن بویژه استکبار، سازش ناپذیری، غرور، شکوه، استقامت، ایستادگی در مقابل بی عدالتی ها، حمایت از آرمان ها و... تجلی راهپیمایی دو ساعته در اردبیل بود.

درس هایی که برای مشق هرکدام از آنها سال های جوانی انقلاب سپری شد، خون های جوانان ریخته شد، خوان هایی که هر قطره آن امروز جوانه زدند و به درخت تنومند تبدیل شدند، سختی ها کشیده شد، تحریم ها اعمال شد و...

امروز در مسیرهای راهپیمایی علاوه بر فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیسم، شعارهای در حمایت از انقلاب و نظام و حمایت از آرمان ها سرداده شد تا نشان دهد که تجلی حضور بهانه ای برای تجدید پیمان با شهدا، امام راحل و نظام اسلامی است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها