مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی خبرداد:

سرمایه گذاری بالای آلمان در خراسان رضوی

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی در مورد بیشترین مبلغ سرمایه‌گذاری شده در خراسان رضوی از سوی کشورهای خارجی توضیح داد.

سرمایه گذاری بالای آلمان در خراسان رضوی

سید مهدی رمضانی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی استان خراسان رضوی که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1381 تاکنون، 231 مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی ثبت شده و حدود 133 شرکت در حال حاضر در استان در حال فعالیت است که حدود 60 شرکت آن در نمایشگاهی که در هفته جاری در مشهد افتتاح شده حضور دارند و اقداماتی که در حوزه توسعه استان انجام دادند را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در سال گذشته 32 طرح و امسال تا الان 30 طرح ثبت‌ شده سرمایه‌گذاری خارجی در استان داریم که در این زمینه در کشور اول هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد استان بیشتر رغبت و تمایل به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط دارد، گفت: علت آن است که غالب این طرح‌ها زودبازده است و سریع‌تر به نتیجه و اشتغال می‌رسند و نشان از فعالیت خوب سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

رمضانی خاطرنشان کرد: از سال 81 تاکنون 231 طرح به مبلغ 1295 میلیون دلار و در طی 6 سال اخیر 126 طرح به مبلغ 964 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده و در مجموع، 54 درصد سرمایه‌گذاری خارجی استان از نظر تعداد و 74 درصد آن از نظر مبلغ، در شش سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: آلمان از لحاظ مبلغ بالاترین رتبه و از نظر تعداد افغانستان بالاترین رتبه را در طرح‌های اقتصادی داشته که از جمله بخش‌های این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به 52 درصد در بخش صنعت، 21درصد خدمات و 12 درصد در بخش کشاورزی اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی درباره هدف و رویکرد این نشست گفت: توجه و نگاه ویژه به سرمایه‌گذاران موجود و تشویق آنان به توسعه و سرمایه‌گذاری مجدد و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ جدید از اهداف مدنظر این نشست و نمایشگاه است.

رمضانی ادامه داد: هم‌اکنون سه هیئت اقتصادی و سرمایه گذاری از پاکستان، ترکیه و افغانستان در این نشست حضور دارند و از نمایشگاه بازدید می‌کنند ضمن اینکه 91 فرصت سرمایه‌گذاری جدید در طول مدت نمایشگاه و نشست ارائه و معرفی می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها