گزارش اختصاصی خبر فوری از تسهیلات سازمانها برای مسافرین نوروزی:

مجلس درصدد ارائه تسهیلات به مسافرین نوروز/ کدام بانک ها به مسافرین تسهیلات و تخفیف می دهند؟

تسهیلات و وام بانکی به مردم برای سفرهای نوروزی ، تخفیف چهل درصدی بانک صادرات برای مسافران سرعین و اجرای طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد از جمله طرح ها برای رونق گردشگری در ایام تعطیلات عید است.

مجلس درصدد ارائه تسهیلات به مسافرین نوروز/ کدام بانک ها به مسافرین تسهیلات و تخفیف می دهند؟

ساره جعفرقلی : این روزها سفر رفتن به دلیل هزینه های بالا سخت شده است، حال با نزدیک شدن ایام عید و سفرهای جمعی خانواده ها دنبال راهی برای استفاده از تعطیلات هستند، حالا مجلس و برخی از سازمانها برای سهولت سفر آستین ها را بالا زده اند.

مهرداد لاهوتی عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارفوری در پاسخ به برنامه های مجلس در جهت گسترش گردشگری و کمک به مردم برای سفرهای نوروزی گفت: رییس فراکسیون گردشگری مجلس مذاکراتی با برخی از بانکها انجام داده است که برای سفرهای مردم تسهیلات و وام مناسب نیازهای مردم ارایه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مذاکرات با بانک شهر تقریبا نهایی شده است که در قالب یک تفاهم نامه بین فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و این بانک امضا خواهد شد که تسهیلات ارزان در اختیار مردمی که خواهان مسافرت در ایام نوروز هستند، قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این تسهیلات ارزان با نرخ سود کمتر و به صورت بازپرداخت طولانی مدت خواهد بود که امیدواریم اجرای آن به سفرهای نوروزی سال 98 برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حرکت خوبی است که باید در بین دولت و مجلس نهادینه شود تا مردم بتوانند به راحتی سفر کنند، مبلغ این قرارداد هنوز به طور کامل مشخص نیست ولی اندازه نیاز افراد خواهد بود ضمن اینکه شرایط سختی مثل وام گرفتن عادی را هم نخواهد داشت.

تخفیف چهل درصدی بانک صادرات برای مسافران سرعین

امیر لعلی مدیرروابط عمومی بانک صادرات کشور در گفتگو با خبرنگارفوری از امضای تفاهم نامه این بانک با اتحادیه هتلداران سرعین و اردبیل خبرداد و گفت: هرکسی که به این شهر سفر کند و با کارتهای بانک صادرات پرداخت پول هتل، مراکز اقامتی و تفریحی خود را بپردازد تخفیفی تا سقف چهل درصد دریافت می کند.

وی ادامه داد: این برنامه از همین امروز عملیاتی شده است و هرکسی که کارتهای بانک صادرات را داشته باشد ، متناسب با هتلی که انتخاب می کند بین ده تا چهل درصد می توانند از تخفیفات استفاده کنند.

لعلی در پایان خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه برای کمک به گردشگری و سفرهای نوروز می تواند بسیار مفید باشد و مشتریان بانک صادرات از آن بهره مند شوند.

اجرای طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد

‌معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در یک نشست خبری از ارایه طرح کارت گردشگری مناطق آزاد یا "کاما" با هدف بهبود وضعیت گردشگری و ایجاد انگیزه سفر به مناطق آزاد خبرداده بود.

دارندگان این کارت امکان دریافت تسهیلات تا میزان 200 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد و باز پرداخت یک ساله تا 18 ماهه را خواهند داشت.

رستمی در ادامه این نشست خبری گفته بود: با اجرای طرح کارت گردشگری به ازای هر 27 گردشگر داخلی یک شغل جدید ایجاد خواهد شد و اگر 3 میلیون نفر از این کارت بهره‌مند شوند زمینه اشتغالزایی 100 هزار نفر در مناطق آزاد فراهم می‌شود.

تفاهم نامه دبیرخانه مناطق آزاد با بانک قرض الحسنه مهر

سید جواد رضوی مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار فوری از جزییات ارائه کارت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد خبر داد که گویا تفاهم نامه ای بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و دبیرخانه مناطق آزاد انعقاد شده است تا آن را در اختیار علاقمندان سفر به مناطق آزاد قرار دهند.

وی درباره مخاطبان این طرح گفت: مخاطب این طرح می‌تواند تمام مردم و علاقه‌مندان باشند، کارت تسهیلات در چارچوب مقررات و تضامین بانکی به افراد ارائه می‌شود و امکان پرداخت هزینه‌های مراکز اقامتی، حمل و نقل، مراکز پذیرایی،‌ مراکز تفریحی و حتی مراکز خرید با این کارت وجود دارد.

رضوی افزود: تا زمانی که اعتبار در این کارت باقی مانده باشد، امکان استفاده از این طرح کارت گردشگری وجود دارد و به لحاظ زمانی تاریخ انقضا هم ندارد و این می تواند بسیار برای صنعت گردشگری کشور مناسب باشد.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد که از زمانی که کارت تسهیلات ۲۰ میلیونی صادر شده است اقساط تسهیلات باید پرداخت شود و مدت زمان بازپرداخت آن از ۱۲ تا ۱۸ ماه است و این کارت امکان نقد شدن ندارد.

وی در پایان گفت: به احتمال قوی امکان استفاده از این کارت تسهیلات برای سفرهای نوروز ۹۸ فراهم می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند سفرهای نوروزی خود را به مناطق آزاد با بهره بردن از این تسهیلات انجام دهند.

گفتنی است، در این بین نقش دولت برای تسهیل سفرهای نوروزی مغفول مانده است دولت که باید برای امر سفر کمکهای بیشتری کند متاسفانه امر گردشگری را که باعث گردش پول در کشور و رونق اقتصادی در کل شهرهای ایران میشود نادیده گرفته است، امیدواریم در روزهای منتهی به عید و شروع سفرهای نوروزی خبرهای خوبی هم از سوی دولت داشته باشیم.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها