4زن در سودای سیمرغ

در این دوره از جشنواره 4کارگردان در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کنند.

4زن در سودای سیمرغ

مونا زندی که در نخستین حضورش با «عصر جمعه» سیمرغ بهترین فیلم بخش نگاه نو را از آن خود کرد، امسال نیز با فیلم «بنفشه‌های آفریقایی» بار دیگر شانس خود را امتحان می‌کند.

نرگس آبیار هم امسال با چهارمین فیلم خود به جشنواره می‌آید. «شبی که ‌ماه کامل شد» با بازی هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در جشنواره به نمایش در‌می‌آید.

آزیتا موگویی که پیش از این یک‌بار و در سی‌ودومین دوره با «تراژدی» حضور داشت، این بار با «ایده اصلی» به جشنواره آمده است. موگویی در این فیلم علاوه بر کارگردانی، ‌تهیه‌کنندگی ایده اصلی را برعهده دارد.

یلدا جبلی هم در سی‌وسومین دوره فیلم فجر با «داره صبح می‌شه» حضور داشت که این فیلم در بخش هنر و تجربه نامزد دریافت جایزه شد و این بار با «جمشیدیه» به فجر سی‌وهفتم آمده است؛ فیلمی که تهیه‌کنندگی آن را فردین خلعتبری بر عهده گرفته است. علاوه بر این 4فیلمساز و 3کارگردان نیز فیلم‌هایشان در بخش کوتاه و مستند حضور دارند.

زینب تبریزی تنها کارگردان زنی است که با فیلم مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» به جشنواره آمده است. همچنین فاطمه احمدی با «دریای تلخ» و سوگل رضوانی با «رورانس» در بخش نمایش فیلم کوتاه حضور دارند.گ

منبع: همشهری آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها