کشف ۸ میلیون ریال داروی قاچاق و غیرمجاز

معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین از کشف 8 میلیون ریال داروهای قاچاق و غیرمجاز لاغری و چاقی در این شهرستان خبر داد.

کشف ۸ میلیون ریال داروی قاچاق و غیرمجاز

سمانه دوج معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر عرضه داروهای قاچاق لاغری و چاقی در فروشگاه پوشاک زنانه در شهر قیر، کارشناسان معاونت غذا و دارو و نظارت بر درمان شبکه بهداشت، داروهای چاقی و لاغری به ارزش هشت میلیون ریال را کشف و فرد متخلف، پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

او با تاکید بر اینکه داروهای غیرمجاز قاچاق به دلیل نداشتن شناسه اصالت و مجوز قانونی وزارت بهداشت و ناشناخته بودن ترکیبات آنها، عوارض کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد می کند، افزود: در بعضی مواقع این عوارض به حدی شدید است که باعث ایجاد آسیب های کبدی، عصبی و عوارض قلبی می‌شود.

دوج ادامه داد: همراهی و گزارش های مردم در کشف و ضبط موارد مشابه، موجب ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه و پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر ناشی از داروهای قاچاق می شود.

معاون غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین اظهار داشت: شماره تماس ۵۴۵۲۸۵۲۰-۰۷۱ معاونت غذا و دارو و نظارت بر درمان شبکه بهداشت قیروکارزین، آماده دریافت گزارش های مردمی است تا با متخلفان در مورد فروش داروهای قاچاق و دخالت های غیرمجاز در امر پزشکی، برخوردهای به موقع و قانونی انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها