پارک دیجیتالی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد افتتاح خواهد شد/تا شهریور 98 کل روستاها استان خراسان رضوی دارای اینترنت می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در حوزه اپلیکیشن های اشتغال زا بعد از تهران دارای رتبه دوم است که یکی از پر مخاطب ترین تاکسی های اینترنتی متعلق به خراسان رضوی است.

پارک دیجیتالی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد افتتاح خواهد شد/تا شهریور 98 کل روستاها استان خراسان رضوی دارای اینترنت می شوند

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، محمدرضا خلیلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی گفت: در پنج سال گذشته در بحث زیرساختی شبکه انتقال را به بیش از ۵ برابر افزایش داده ایم که از 180 گیگ در ثانیه پهنای باند را به 964 گیگ در ثانیه رسانده ایم که در برنامه چشم اندازمان این رقم بیشتر خواهد شد
وی افزود: سه هزار200 شرکت ثبت شده در راستای فعالیت‌های اینترنتی و دیجیتالی در استان داریم و باید از این ظرفیت مناسب در استان به درستی استفاده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه حداقل هفتاد درصد آنچه در بخش هوشمندسازی در شهر مشهد در نظر داریم تا به حال محقق شده است گفت:خوشبختانه استان در حوزه اپلیکیشن های اشتغال زا در کشور بعد از تهران دارای رتبه دوم است که یکی از پر مخاطب ترین تاکسی های اینترنتی متعلق به خراسان رضوی می باشد.
وی با بیان اینکه هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از اپلیکیشن های اشتغال زا می باشد تصریح کرد:برنامه ای که دولت با پیگیری های وزیر جوان جناب آقای آذری جهرمی در حوزه اپلیکیشن ها دنبال می کند حمایت از استارتاپ ها با بازدهی بسیار مناسب در حوزه اشتغال زایی می باشد
خلیلی با اشاره به اینکه 53 شرکت در استان با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از وام ها کم بهره استفاده کردند عنوان کرد:وزارتخانه فراتر از وظایف قانونی اش همه تلاش خودش را داشته تا بتواند گره از مشکلات مردم باز کند و هر استارتاپی که به ما مراجعه کرده و طرحش توجیه اقتصادی داشته مورد حمایت مادی ومعنوی ما قرار گرفته است.

وی درخصوص اینکه تا جایی که توان داشتیم برای تثبیت جمعیت و اشتغال زایی در روستا زیرساخت های اینترنتی وارتباطی در روستا را فراهم کردیم گفت: در دوهزار 680 روستا اشتراک تلفن ثابت داریم که یک پوشش 80 درصدی در کل جمعیت روستاهای استان می باشد حتی آبادی های که کمتر از 20 خانوار جمعیت داشتند با سیم کارت های تلفن ثابت دارای خطوط ارتباطی شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در خصوص اقدامات ارزنده دیگری که در روستاهای استان انجام شده است اظهار کرد:خوشبختانه دوهزار روستا خراسان رضوی دارای اینترنت پر سرعت هستند که ما امیدواریم تا شهریور سال آینده این تعداد به دوهزار 900 روستا افزایش پیدا کند.
وی افزود: برای اینکه روستاییان برای خدمات بانکی نیازی برای آمدن به شهر نداشته باشند 350 باجه پست بانک را در روستاها احداث کردیم که این رقم در سال آینده به 410 باجه پست بانک افزایش پیدا خواهد کرد.

خلیلی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های امنیتی برای سیستم های دولتی تصریح کرد: به دلیل اینکه در حوزه امنیت اطلاعاتی بتوانیم قدم های سازنده برداریم در حوزه آنتی ویروس ها ما با خلاقیت جوانان این شهر توانستیم اقدام به بومی سازی آنتی ویروس ها کنیم که درحوزه امنیت دستگاه های دولتی نقش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با بیان اینکه تاثیرگذاری امواج بر سلامت مردم هنوز به اثبات نرسیده است تاکید کرد: هنوز به لحاظ علمی و پزشکی این نظریه تائید نشده است و ما با فراهم کردن زیرساخت های ارتباطی سالم و کاهش این امواج این نظریه را به حداقل رسانده ایم.

وی با دادن یک خبر امیدبخش به مردم خراسان رضوی گفت: خوشبختانه ما در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پارک دیجیتالی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را در مشهد مقدس افتتاح خواهیم کرد که این پارک در حوزه زیرساخت های ارتباطی آینده فوق العاده را برای فضای اینترنتی و مخابراتی استان فراهم می کند.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها