چگونه رویای بارسلونا برای کوتینیو تلخ شد؟

بازیکن سابق باشگاه لیورپول در حالی راهی کاتالونیا شد که انتظار می رفت وی جایگزین اندرس اینیستا در دراز مدت شود اما شرایط اینگونه پیش نرفت.

چگونه رویای بارسلونا برای کوتینیو تلخ شد؟


تا این لحظه بارسلونا شرایط بسیار خوبی را داشته است اما باید اعتراف کرد که بازی ساز بارسلونا، فیلیپ کوتینیو در سطح مورد انتظار قرار ندارد. در ابتدای حضورش در بارسلونا به دلیل نیاز به زمان برای هماهنگی با این تیم بار انتقادات از روی دوش او برداشته شده بود و این در حالی بود که پیکان انتقادات رسانه ها و هواداران بر روی جوان فرانسوی، عثمان دمبله بود.
و اکنون در حالی که عثمان دمبله با عملکرد خوب خود در زمین بازی فشار را از روی خود برداشته است، کوتینیو به خواب رفته و روز روز از سطحی که بارسلونا به آن نیاز دارد دورتر می شود. اکنون دمبله با قیمت 147 میلیون یورو با توجه به سن 21 ساله اش و توانایی های فردی که در زمین بازی دارد به عنوان یک خرید خوب تلقی می شود و این در حالی است که رکورد خرید باشگاه بارسلونا با 160 میلیون یورو در اختیار کوتینیو برزیلی است.
سرجی کاپدویلا کارشناس اسپانیایی در این خصوص گفت: شعبده بازی های کوتینیو باید مانند قطرات باران پایان ناپذیر باشند. او در جریان دیدار بارسلونا و سویا در مسابقات کوپا دل ری از روی نیمکت بازی را شروع کرد اما حضور او در زمین با از دست دادن توپ و مالکیت همراه بود که به گل دوم سویا ختم شد.
با حضور فرانک دی یانگ بازیکن جدید آبی اناری ها باید منتظر ماند و دید که آیا بارسلونا برای فراهم کردن هزینه این انتقال کوتینیو را در تابستان به فروش خواهند رساند یا نه. حضور این هلندی در میانه میدان رقابت را برای بازیکنان سخت تر می کند. بهترین نقش ممکن برای کوتینیو شماره 10 پشت مهاجم است که در بارسلونا عملی نمی شود و گاهی اوقات مسی به این پست کشیده می شود و آن منطقه را پوشش می دهد.
کوتینیو می بایست جای اینیستایی را پر می کرد که در همه نقاط زمین و در هر لحظه حضورش حس می شد و باعث حفظ ریتم تیم، باید دریافت توپ، نگاه به نقاط زمین و ارسال آن به نقطه ای بهتر، می شد. اما کوتینیو تنها در فاصله 20 یاردی از دروازه حریف و در حال شوت زنی دیده می شود و این در حالی است که در اکثر دقایق دیگر بازی اثری از او نیست.
دمبله این روز ها توانسته اعتماد والورده را جلب کند و این کار را برای حضور کوتینیو در زمین سخت تر کرده است که نتیجتا باعث کاهش اعتماد به نفس او می شود. سرخیو بوسکتس در خصوص عملکرد کوتینیو در جریان شکست 2-1 برابر لوانته در بازی رفت کوپا دل ری گفت: وقتی که فرصت زیاد برای بازی کردن پیدا نمیکنید شرایط برای حضورتان در زمین سخت می شود چراکه اعتماد به نفستان را از دست می دهید اما من مطمئنم فیلیپ می تواند در طول این فصل به ما کمک زیادی بکند. این تفکر در بارسلونا وجود دارد که کوتینیو می تواند با بازی بیشتر به شرایط آرمانی خود بازگردد و این در حالی است که بازیکنانی مانند آرتور و یا راکیتیچ مصدوم شوند تا فرصت بازی به او برسد و یا ترکیب تغییر کند و او بتواند پشت سر مسی و سوارز به عنوان بازیساز مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها