آیا بیت کوین بزرگ ترین حباب در تاریخ اقتصاد بشر است؟

بعد از یک رشد چشمگیر اقتصادی در فوریه بازار سرمایه با رکودی بزرگ مواجه شد که بیت کوین نیز از آثار آن بی بهره نبود.

آیا بیت کوین بزرگ ترین حباب در تاریخ اقتصاد بشر است؟

جان سي دووراك - بعد از یک رشد چشمگیر اقتصادی در فوریه بازار سرمایه با رکودی بزرگ مواجه شد که بیت کوین نیز از آثار آن بی بهره نبود.
بسیاری از افراد با شنیدن خبر اینکه بیت کوین بزرگ ترین حباب اقتصادی در طول تاریخ اقتصاد است، از طرف اقتصاد دان بزرگي چون روبینی در شبكه بلومبرگ، شوکه شدند. به عقيده او اين حباب از حباب دات کام نیز بدتر است.
سه سال پیش بیت کوین قیمتی زیر ۴۰۰ دلار داشت، که به نظر من حتی این مقدار نیز زیاد بود. تا جایی که من می دانم بیت کوین هیچ ارزش زیرساختی ندارد و در عمل به هیچ قیمتی نمی ارزد. پس چرا برخی تصور می کنند که بیت کوین می تواند هزارها یا حتی میلیون ها دلار ارزش و سودآوری داشته باشد؟
تنها تعداد محدودی بیت کوین در جهان وجود دارد و استفاده از تکنولوژی بلاک چین، باعث شده است تا مالکیت هر بیت کوین بین کیف پول همه افراد دارای سهام بیت کوین تقسیم شود. به عبارت دیگر برای تعیین مالکیت ما باید از مکانیسم زنجیره بلاک چین که توسط همه به عنوان مکانیسمی معتبر شناخته شده است تبعیت کنیم تا بتوانیم به داد و ستد بیت کوین بپردازیم.
در واقع می توان گفت که این مکانیسم نوعی بازی با پول به روش پیشرفته تر است که از تکنولوژی استفاده می کند که به نظر می رسد هیچگونه مزیتی نداشته باشد. غیر از اینکه از سکه هایی حمایت می کند که وجود خارجی نداشته و از آن ها چیزی کمیاب ساخته است که هیچ گونه ماده قابل لمسي ندارند. از این رو می توان نتیجه گرفت که این قسمت اشتباه این سیستم اقتصادی است كه موجب مشكلات آن خواهد شد.

منبع: worldanalyze.com

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها