کشف ۳۹ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریالی انواع کالا‌های قاچاق در استان خبر داد.

کشف ۳۹ میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: هدف پنهان قاچاق را رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی برشمرد و از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای تحقق شعار حمایت از تولیدات ملی در یک ماهه گذشته خبر داد.

وی با اشاره به انهدام ۲ باند قاچاق کالا در استان در یک ماهه گذشته، افزود: ۱۶۰ متهم به قاچاق کالا در این مدت با رصد‌های اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهیشناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مفخمی از کشف ۲۲ دستگاه لوازم برقی، ۲۹ هزار لیتر سوخت، ۲۳ تن برنج، ۵۰۰۰ لیتر گلاب و ۲۳ تن کود شیمیایی قاچاق در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در اجرای این طرح‌ها و در راستای طرح جلوگیری از عرضه و ورود کالا‌های سلامت محور ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی، ۱۴ هزارو ۹۰۰ عدد انواع دارو و ۲ هزارو ۷۴۳ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

وی کشف ۱۰۰ کیلو ماهی استخوانی و ۲۴ کیلو خاویار، ۵ تن عدس، ۹۷ تن چوب جنگلی و ۲ تن ذغال قاچاق را از دیگر موفقیت‌های این طرح برشمرد.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا و تاراج منابع ملی تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیدده گرفتن حق نسل فردا برای رشد و بالندگی است.

سرهنگ مفخمی با بیان این که پدیده قاچاق ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی‌های ملی است، اذعان داشت: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالا‌های کشور‌های خارجی است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالااقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور می‌باشد، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها