معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک ناجا در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح کرد:

حضور ۳۰ درصدی موتور سیکلت ها در تصادفات سال جاری / زیر ساخت‌های شهری برای حضور دوچرخه فراهم نیست

معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرفوری به آمار تصادفات موتور سیکلت و دوچرخه در شهر اشاره کرد.

حضور ۳۰ درصدی موتور سیکلت ها در تصادفات سال جاری / زیر ساخت‌های شهری برای حضور دوچرخه فراهم نیست

موتور و دوچرخه وسایل نقلیه‌ای هستند که این روزها بدلیل حجم بالای ترافیک و البته تبلیغات رسانه‌ها حسابی در خیابان‌ها جولان می‌دهند اما این وسایل به عنوان وسایل نقلیه تا چه حد ایمنی دارند؟

سرهنگ عین الله جهانی، معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره میزان حضور موتور سواران در تصادفات درون شهری و جاده‌ای گفت: در ۹ ماهه اخیر سال ۹۷ در 30 درصد تصادفات فوتی و جرحی درون و برون شهری موتور سواران حضور داشتند.

وی درخصوص علت فوت موتور سواران در تصادفات گفت: بیشترین علت فوت موتور سواران ضربه به سر بدلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است و به طور کلی می‌توان عنوان کرد در ۶۱ درصد تصادفات موتور سواران به این دلیل فوت کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی ترافیک در ادامه درباره راه‌های پیشگیری از فوتی‌ها در تصادفات گفت: کلاه با کیفیت و استاندارد می‌تواند ۴۰ درصد آمار جان باختگان بر اثر موتور سواری را کاهش دهد.

وی در ادامه گفت: سال ۸۵ تنها ۳ میلیون دستگاه موتور در شهر وجود داشت درحالیکه پایان سال ۹۶ حدود ۱۱.۵ میلیون موتور وارد شهر شد و البته بررسی آماری نشان می‌دهد که تصادفات اما تا ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده که علت آن‌ هم فرهنگ سازی و آموزش به موتور سواران است.

سرهنگ جهانی در ادامه درباره حضور دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه در شهر توضیح داد و گفت: دوچرخه به عنوان وسیله نقیله ارزان و سالم بسیار مفید است، اما باید توجه شود که در سایر کشورهایی که از دوچرخه استفاده می‌کند مسیر ویژه‌ای برای استفاده از دوچرخه در شهر وجود دارد اما در ایران مسیر متفاوت برای دوچرخه سواری در شهر تعبیه نشده است.

جهانی همچنین اشاره کرد: ما موافق حضور دوچرخه در ایران هستیم، اما تا وقتی فرهنگ و زیر ساخت آن فراهم نیست، می‌تواند ایجاد خطر کند. همچنین باید این نکته را مد نظر داشت که هر حادثه‌ای که هر وسیله نقلیه‌ای را تهدید کند دوچرخه را هم تهدید می‌کند.

وی در ادامه درباره بیمه دوچرخه سواران گفت: نکته‌ای که نباید مغفول بماند بحث بیمه دوچرخه سواران است، اگر دوچرخه‌ای در خیابان تصادف کند چگونه باید خسارت او داده شود؟ دوچرخه‌ها هیچکدام بیمه نیستند و مساله تصادف آن‌ها هم جدی است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها