دريافت كمك خياباني به‌عنوان خيريه تخلف است/ کلاهبرداری را گزارش دهید

رييس دبيرخانه توسعه موسسات و مراكز غيردولتي سازمان بهزيستي كشور تاکید کرد که دريافت كمك خياباني به‌عنوان خيريه تخلف است و کلاهبرداری محسوب می شود.

دريافت كمك خياباني به‌عنوان خيريه تخلف است/ کلاهبرداری را گزارش دهید

جهان حيدري در گفت و گویی تاکید کرد: افرادي كه در هر نقطه از كشور با اوراق شناسايي عكسدار، خود را نماينده موسسات خيريه وابسته به بهزيستي معرفي كرده و از شهروندان مطالبه كمك مالي و تحويل صندوق صدقه، حتي در ازاي صدور رسيد دارند، كلاهبردار هستند. موسسه خيريه مورد ادعاي اين افراد هم، حتي در صورت دارا بودن مجوز معتبر، مرتكب تخلف شده و طبق قانون و از طريق مراجع قضايي با متخلف برخورد مي‌شود.

وی تصریح کرد: به تمام شهروندان هشدار مي‌دهم كه در مواجهه با چنين افرادي، حتي با وجود رويت اوراق عكسدار و مدارك شناسايي مويد ادعاي نمايندگي يك موسسه خيريه، با سازمان بهزيستي كشور يا ضابطان قضايي همچون پليس 110 تماس گرفته و مراتب تخلف را اطلاع دهند.

به گفته حيدري، هيچ يك از موسسات خيريه و غيردولتي داراي مجوز از سازمان بهزيستي كشور، حق اعزام منزل به منزل نمايندگان خود را نداشته و طبق تعهدات مورد شمول مجوزهاي صادره از مطالبه و دريافت كمك‌هاي مردمي در سطح شهر هم منع شده‌اند. البته حيدري اين تاكيد را دارد كه اين الزام صرفا در مورد موسسات خيريه‌اي صدق مي‌كند كه مجوز خود را از سازمان بهزيستي كشور دريافت كرده‌اند و اين نهاد حمايتي نمي‌تواند براي موسسات خيريه و مردم نهادي كه از ساير دستگاه‌هاي دولتي مجوز مي‌گيرند، الزام و ممنوعيتي ايجاد كند.

منبع: اعتماد

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها