ماموریت نیروی زمینی سپاه ایجاد امنیت پایدار در نقاط مرزی است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه ماموریت ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی کشور را دارد.

ماموریت نیروی زمینی سپاه ایجاد امنیت پایدار در نقاط مرزی است

سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری که عصر امروز در ستاد نیروی زمینی سپاه برای معرفی ۵۴۰۰ پروژه عمرانی و هزاران طرح اشتغال زایی و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور برگزار شد،با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: به همین مناسبت برنامه های ویژه ای در سراسر کشور درحال برگزاری است تا گزارشی از دستاورد ها انقلاب اسلامی ارائه شود.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و بخشی جنوب شرق و بخشی از شرق و شمال ماموریت تامین امنیت را برعهده دارد ،سپاه با برعهده گرفته این مسئولیت محرومیت زدایی را در دستور کار خود قرار داده زیرا بیکاری و محرومیت می تواند زمینه نا امنی را ایجاد کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به خدمات و اقدامات نظام اسلامی در محرومیت زدایی،گفت: با وجود اقدامات گسترده سازمان های مختلف برای محرومیت زدایی، در مناطق مرزی و محروم کشور همچنان کشور درگیر محرومیت است و بیکاری یکی از معضلاتی است که معضلاتی مانند قاچاق از آن ناشی می‌شود.

سردارپورجمشیدیان افزود: امروز بخش های عظیمی از امنیت مرزی توسط نیروهای بومی و مردمی که اکثریت آنها اهل سنت عزیز و بزرگوار کشورمان هست تامین می شود و سپاه در کنار ایجاد اشتغال امنیت را دنبال می کند.

وی، خالی شدن مناطق مرزی از جمعیت را به دلیل محرومیت یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار بر امنیت دانست و گفت: اگر می خواهیم مردم در مناطق مرزی حضور داشته باشند باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم به همین دلیل بخشی از فعالیت نیروی زمینی در جهت ایجاد اشتغال و کاهش مسائل اجتماعی ، خدمات درمانی و ایجاد امکانات برای مردم بوده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: از سال ۹۴ قرارگاه محرومیت زدایی باهدف ساماندهی محرومیت زدایی شکل گرفت و به لطف خدا دستگاه های مختلف پای کار آمده اند و یک همکاری بسیار خوب شکل گرفت است،کمیته امداد،آستان قدس رضوی و بنیاد مسکن از جمله مجموعه هایی است که درکنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال حل مشکلات مردم و محرومیت زدایی است،البته محرومیت زدایی از وظایف سپاه نیست اما سپاه خود را خدمت رسانی به مردم می داند و معتقد است که امنیت پایدار با از بین رفتن محرومیت ها شکل می گیرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها