وزیر صمت خبر داد؛

تدوین بسته افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته‌ای خبر داد که به افزایش تولید، کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی منجر خواهد شد.

تدوین بسته افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو

رضا رحمانی ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نهایی شدن قیمت خودروها گفت: در حال پیگیری بسته‌ای هستیم که در نهایت منجر به افزایش تولید، کیفیت، تیراژ و کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تولید قطعات خودرو در شهر آفتاب اظهار داشت: ما از تولید قطعات ساخت داخل حمایت می‌کنیم زیرا بخشی از مشکلات فعلی خودروسازان هم ناشی از واردات قطعات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با دفاع از حاشیه سود خودرو بین کارخانه و بازار آزاد تصریح کرد: ما در حال حاضر به دنبال حفظ تولید هستیم و از خودروسازان برای افزایش تولید برنامه گرفته‌ایم.

رحمانی اعلام کرد که براساس برنامه وزارت صمت، خودروسازان مکلف شده‌اند تا ۸۰ درصد تولید خود را برای تحویل به خریداران قبلی اختصاص دهند و تا سقف ۲۰ درصد دیگر را در بازار عرضه کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه بر روی پایبندی به تعهدات حساسیت بالایی وجود دارد، گفت: خودروسازان می‌گویند شرایط تغییر کرده اما ما این موضوع را نمی‌پذیریم و تاکید داریم به ویژه خودروهایی که به طور قطعی فروش رفته باید تحویل شوند.

وی درباره خودروهای وارداتی نیز گفت: خریداران خودروهای وارداتی تخلفی نداشته‌اند و اگر واردکننده نیز تخلفی داشته باید با او برخورد شود.

رحمانی ادامه داد: با مصوبه کنونی وضعیت خریداران خودرو تعیین تکلیف شده‌ و کسانی که تخلف کرده یا پرونده قضایی دارند نیز براساس روال اداری تعیین تکلیف خواهند شد.

منبع: ایبنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    این چه اوضاع و احوالیه مردم بیچاره شدند بدبخت شدند

  • ح ع
    0

    اقای وزیر نفس ات خیلی گرمه آیا فکر کردی برای خرید یک ماشین یک سال قبل برنامه ریزی کردیم مگر امسال چقدر به حقوق معلما افزایش دادید که بتوانیم ۱۳ میلیون بیشتر از محاسبه اولیه پس انداز کنیم تازه ۱۵ درصد هم تابستان افزیش قیمت دادند ما نا سلامتی می خواستیم کمنر از قیمت ۳۹میلیون پژو پارس بخریم پس از یک سال حالا این است نتیجه پول حلال وبرنامه ریزی . ۵۴ میلیون را از کجا جورکنیم جناب وزبر لایق کاردان غیر از جیب خود از جیب دیگران خبر داری برای وام سه میلیونی درموسسات غیر قانونی چند بار رفتی .نرفتی والا...

  • کارمند
    0

    آقای رحمانی وزیر محترم صنعت امیدوارم روزی برسد که با خود وخدای خود خلوت بکنی وبفهمی که تورم یک رقمی یعنی چه وحقوق بگیران امسال زیر ۱۰درصد وپلکانی افزایش حقوق داشتند وخودرو سازان تا کنون ۲با وهربار ۳۰یا۴۰درصدافزایش دادند ویکسال است انتظار واین پایان واین هم تدبیر وزیر اخر یک حقوق بگیر که سال قبل می توانست یک خودرو کارکرده بخرد چرا خودروسازان غولش زدند وتعهدشان انجام ندادند امروز شما پاداش اش میدهی آخر تو چه وریری هستی بدبخت حقوق ثابن چه کارکنه به کدام دادگاه صالح شکایت ببره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها