معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران:

مشکلات فعالان اقتصادی تنها مربوط به گمرک نیست

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران به همراه تيم فنى اعزامى به گمرك شهيد رجايى بندرعباس با صاحبان كالا، مراجعين، كارگزاران، اظهاركنندگان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی بندرعباس، دیدار کرد.

مشکلات فعالان اقتصادی تنها مربوط به گمرک نیست

مهرداد جمال ارونقی در این دیدار عنوان کرد: متأسفانه مشکلات گمرکی فعالان اقتصادی ما به‌صورت ریشه‌ای حل نشده‌اند، باید بکوشیم با برگزاری جلساتی مشکلات را به‌صورت اساسی حل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود و مسبب دپو و انباشت شدن کالا در گمرکات تنها مربوط به گمرک نبوده و در بسیاری از موارد به سایر سازمان‌های هم‌جوار مربوط است، افزود: قاطعانه می‌گویم که تنها ۳۰ الی 40 درصد از مشکلات فعالان اقتصادی مربوط به گمرک و 60 الی 70 درصد آن مربوط به سایر سازمان‌ها است اما در خصوص همان میزان که مربوط به گمرک است تمام تلاشمان را خواهیم کرد که درخواست مردم انجام و مشکلاتشان حل شود.

معاون فنی و امور گمرک ایران با اشاره به تأکید معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس‌کل گمرک ایران مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر، بیان کرد: بر اساس دستور رئیس‌کل محترم گمرک ایران مشخص و معین و مقرر شد یک تیم فنی به گمرکات جنوب کشور و علی‌الخصوص گمرک شهیدرجایی بندرعباس اعزام شود.

ارونقی اظهار کرد: گمرک شهید رجایی بیشتر از 50 درصد حجم واردات کشور را در برگرفته است و تمامی رویه‌های گمرکی در آن انجام پذیر است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روز سوم از این سفر در بندرعباس بیش از 250 نفر برای حل مشکلاتشان مراجعه کرده‌اند، افزود: به بررسی و یادداشت 60 مشکل در روز اول، حدود 30 مشکل در روز دوم و 20 مشکل در صبح روز سوم و هم‌چنین حدود 60 مشكل تا عصر روز سوم بیان شد.

مدیرکل سابق گمرک شهیدرجایی خاطرنشان کرد: موارد بسیار زیادی نیز وجود دارد که به مشکلات برون‌سازمانی مربوط است؛ با برگزاری جلساتی این مشکلات را نیز تا حد امکان حل خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران قول داد پس از بازگشت به تهران در حضور سایر معاونین طی جلساتی برای رفع مشکلاتی که در این جلسه امکان‌پذیر نبوده است رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها