جدایی «همایون» از «فجر»/ گلایه‌هایی که منجر به کناره‌گیری شد

سرپرست گروه موسیقی «همایون» با انتشار متنی ضمن اعلام عدم تمایل این مجموعه برای حضور در جشنواره موسیقی فجر نسبت به شرایط انتخاب آثار این دوره انتقاد کرد.

جدایی «همایون» از «فجر»/ گلایه‌هایی که منجر به کناره‌گیری شد

مهران مهرنیا آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «همایون» که پیش‌تر با شرکت در فراخوان «منطبق با اساسنامه» آمادگی خود را به شرکت اعلام کرده بود با انتشار متنی ضمن اعلام عدم تمایل این گروه برای حضور در سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر نسبت به شرایط انتخاب آثار این دوره هم انتقاد کرد.

در نوشته مهران مهرنیا با عنوان «محک تجریه...» آمده است:

«بالاخره نوبت به منتقدان سال‌های گذشته و دوستان هم رسید تا ریاست کنند و اساسنامه‌ای که منتشر کرده و البته آن را نخوانده‌اند، اجرا کنند!! دلایل و مستندات و حرف‌ها و احادیث این بار بماند در دل همیشه زخمی‌مان که گویا قرار نیست هیچگاه مرحمی داشته باشد و التیامی هرچند مختصر.

اخبار و روایات و رایزنی‌های پشت پرده، دل و دماغی برای ساختن و نواختن زیر این بیرق باقی نمی‌گذارد.

دوستان منتقد و معترضین دایمی سال‌های پیش، و مدیران و برگزارکنندگان امروز، کاش به اعتراضات و تلاش‌های خودشان احترام می‌گذاشتند.

این ایام می‌گذرد و باز ما هم صنفان می‌مانیم و دوستی‌ها و دغدغه‌های مشترک احتمالی. و صد البته چنین فضاهای مه‌آلودی هیچ‌گاه از مهر و دوستی ما به نازنینانی که سال‌هاست عاشقی به فرهنگ و موسیقی را در زیست‌شان دیده و لمس کرده‌ایم و احیانا ممکن است در حاشیه این داستان باشند، نمی‌کاهد.

در عشق که او جان و دل و دیده ماست/ جان و دل و دیده هر سه را سوخته‌ایم

مهران مهرنیا/ هفدهم دی ماه نود و هفت»

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها