قدرت خرید مردم کاهش یافت

افزایش قیمت گوشت در مرکز پرورش دام

افزایش قیمت گوشت و پایین بودن درآمد در استان چهارمحال و بختیاری موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.

افزایش قیمت گوشت در مرکز پرورش دام

استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین استان های پرورش دام سبک کشور است که هم اکنون بخش قابل توجهی از گوشت قرمز کشور در این استان تولید می شود. چهارمحال و بختیاری به علت داشتن مراتع سرسبز یکی از مهمترین مراکز پرورش دام سبک کشور به شمار می رود و سالانه بیش از ۳۱ هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می شود.

در حالی که این استان یکی از مراکز مهم تولید گوشت قرمز کشور به شمار می رود اما قیمت گوشت نیز در این منطقه افزایش یافته است و خرید گوشت در توان بسیاری از مردم نیست.

گوشت قرمز از دیرباز یکی از کالاهای اساسی خانوار ها در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رفته است و امروز با توجه به افزایش قیمت گوشت و پایین بودن درآمد مردم، تامین این ماده غذایی برای بسیاری از مردم امکان پذیر نیست.

قیمت گوشت همخوانی با درآمد مردم در این منطقه ندارد

یکی از کارگران شهرکردی اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز در شهرکرد افزایش یافته است و قدرت خرید این محصول دامی را ندارم.

وی با اشاره به افزایش هزینه های زندگی، بیان کرد: حقوق اداره کاری جوابگوی تمام هزینه های زندگی در یک ماه نیست و در حال حاضر با درامد پایین و افزایش قیمت بالا گوشت توان خرید این محصول را ندارم.

وی تصریح کرد: درآمد در این استان پایین است و قیمت گوشت همخوانی با درامد مردم در این منطقه ندارد.

یکی دیگر از شهروندان شهرکرد نیز با اشاره به اینکه توزیع گوشت های تنظیم بازار در سطح بازار استان قطره چکانی است، بیان کرد: در حال حاضر توزیع این گوشت ها نتوانسته است قیمت گوشت را پایین بیاورد و عرضه باید افزایش یابد تا تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد:صف های طولانی برای خرید گوشت های وارداتی تنظیم بازار در محل عرضه ایجاد می شود که این مهم موجب می شود، گوشت در محل عرضه تمام شود و بسیاری از مردم که بیشتر قشر کارگر هستند نمی توانند گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی بیان کرد: مراکز عرضه گوشت قرمز و میزان عرضه در سطح استان باید افزایش یابد تا این امر بتواند در کاهش قیمت تاثیر گذار باشد.

گوسفند زنده در ماه آبان سالجاری کیلویی ۲۳ هزار تومان از دامدار خریداری می شد که هم اکنون دام زنده بالایی ۳۳ هزار تومان از دامدار خریداری می شود

رئیس اتحادیه قصابان شهرکرد با اشاره به افزایش قیمت گوشت در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: افزایش قیمت گوشت از ماه گذشته در این استان آغاز شده است.

اصغر اسماعیلیان بیان کرد: گوسفند زنده در ماه آبان سالجاری کیلویی ۲۳ هزار تومان از دامدار خریداری می شد که هم اکنون دام زنده بالایی ۳۳ هزار تومان از دامدار خریداری می شود.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم در چهارمحال و بختیاری برای گوشت قرمز بسیار کاهش یافته است، اظهار داشت: هم اکنون فروش قصابی ها نسبت به گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است که این مهم بیانگر این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرکرد ادامه داد: چهارمحال و بختیاری مرکز تولید گوشت گوسفند است و افزایش قیمت این محصول موجب شده است که مردم به سمت خرید گوشت گوساله گرایش پیدا کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت یک کیلوگرم گوشت گوساله بدون استخوان نسبت به یک کیلوگرم گوشت قرمز گوسفند با صرفه تر است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرکرد ادامه داد: باید تمهیدات مناسب برای عرضه گوشت وارداتی در سطح استان اندیشیده شود تا بر روی قیمت تاثیر گذار باشد.

توزیع گوشت تنظیم بازار در سطح استان همچنان ادامه دارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه با اشاره به توزیع گوشت وارداتی در سطح استان، اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۳۶۰ تن مواد پروتئینی در سطح استان توزیع شده است.

سعید جعفریان بیان کرد: این مواد پروتئینی شامل۳۶۷ تن گوشت قرمز گوساله، ۸۸۴ تن گوشت منجمد مرغ و بیش از ۱۱۱ تن گوشت گرم گوسفندی بوده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر توزیع گوشت قرمز و سفید با قیمت ستاد تنظیم بازاز در سطح استان در حال انجام است.

بررسی ها از بازار شهرکرد نشان می دهد که افزایش فروش قصابی ها ها نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و این امر با مشاهده یخچال های قصابی ها و کاهش تعداد لاشه بره و گوسفند در یخچال ها به وضوح مشخص است.

هم اکنون قیمت گوشت بره بدون استخوان در این منطقه بالای ۸۰ هزار تومان رسیده است و گوشت گوساله نیز با قیمت بالای ۶۵ هزار تومان به فروش می رسد

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها