اقدام اخیر در نماز جمعه تهران، فتح بابی برای نزدیکی مردم و مسئولان باشد

یک عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید فضایی برای ارتباط مسئولان با مردم فراهم شود و نماز جمعه در این زمینه می‌تواند محمل مناسبی باشد.

اقدام اخیر در نماز جمعه تهران، فتح بابی برای نزدیکی مردم و مسئولان باشد

منیره نوبخت در پاسخ به این پرسش که اقدام اخیر حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران برای برداشتن نرده‌ها در نماز جمعه را تا چه اندازه در نزدیک شدن مسئولان و مردم تاثیرگذار می‌داند، چنین ابراز عقیده کرد: این اقدام صوری بود، اما باید به صورت دقیق پیش بینی شود که مسائل مربوط به حفاظت و امنیت هم رعایت شود؛ ضمن اینکه حضور مسئولان در میان مردم به شکل دیگری هم می‌تواند انجام شود.

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر متاسفانه حضور مسئولان در نماز جمعه کمتر شده است و ما باید حالتی را تجربه کنیم که غیر از برداشتن نرده‌های محل برگزاری نماز جمعه نزدیکی مسئولان به مردم بیشتر احساس شود و نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دولتی در خود نماز جمعه حضور پیدا کنند.

این عضو شورای مرکزی جمنا اظهار کرد:‌ ترکیب مسئولان حاضر در نماز جمعه‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که از مسئولان قدیمی بوده‌اند و سال‌هاست به نماز جمعه می‌آیند، در حالی که باید فضایی برای ارتباط مسئولان با مردم فراهم شود و نماز جمعه در این زمینه می‌تواند محمل مناسبی باشد.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که علت کم توجهی برخی مسئولان نسبت به ارتباط با مردم چیست؟ اظهار کرد: شاید مهمترین عامل غفلت و کم توجهی بوده است که ما باید به این موضوع توجه کنیم. غفلت از کار مردم که برخی مسئولان دچار آن شده‌اند یکی از مشکلاتی است که باید سعی در برطرف کردن آن داشته باشیم. به خصوص که در نظام اسلامی رکن اصلی مردم هستند و هیچ کاری مهمتر از رسیدگی به مردم برای مسئولان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پس اینکه مسئولان بگویند به دلایل مهمتری همچون رسیدگی به امور یا کارها و وظایف محوله فرصت حضور در جمع مردم و پاسخگویی مشکلات آنان را ندارند، چندان قانع کننده به نظر نمی‌رسد.

این عضو شورای مرکزی جمنا در پایان تاکید کرد: امام راحل در دورانی که انقلاب را پایه‌گذاری کرد همه هم و غم‌اش این بود که تحت هیچ شرایطی مسئولان از مردم غافل نشوند، اما امروز با چنین معضلی مواجه‌ایم و امیدواریم تدبیری اندیشیده شود که با انجام اقدام اخیر در نماز جمعه تهران فتح بابی برای نزدیک شدن مردم به مسئولان باشد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داروغه
    0

    این حرفها برای مردم نون وآب نمیشه الان 40ساله که این مسئله طبقاتی بااخلاف زمین تا آسمان بین ملت ودولت بوده وهست مشکلات باید ریشه ای حل شود نرده وپرده کار ساز نیست.فکر نان کن که خربزه آب است جناب روحانی ریاست محترم جمهورعزیز.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها