ثبات قیمت طلای سرخ در بازار/ مصرف زعفران داخلی کاهش یافت

یک مقام مسئول با اشاره به ثبات قیمت زعفران گفت: حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.

ثبات قیمت طلای سرخ در بازار/ مصرف زعفران داخلی کاهش یافت

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، با توجه به کاهش تقاضای داخلی برای خرید زعفران بازار در رکود به سر می‌برد.

میری درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ در بازار بیان کرد: بنابر آمار هشت ماهه گمرک، ۱۵۲ تن زعفران با ارزش بالغ بر ۲۴۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۶ درصد رشد داشته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرات اظهار کرد: با توجه به تحریم آمریکا و اعمال تعرفه ۳۸درصدی چین برای ورود زعفران ایرانی امکان صادرات وجود ندارد و همین امر موجب شد تا افغانستان با خرید زعفران ایرانی، آن را تحت بسته بندی‌های جدید به این کشور‌ها صادر کند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی برای صادرات هر کیلو زعفران ایرانی باید ۱۴۵۰ دلار پیمان سپاری ارزی کنند و همواره متعهد شوند که ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما بر می‌گردانند. ناگفته نماند که این سخت گیری‌ها و موانع صادرات موجب شده تا صادرکنندگان با استفاده از کارت‌های یکبار مصرف، زعفران را به بازار‌های هدف صادر کنند.

به گفته میری، تا زمانیکه موانع صادراتی از پیش روی صادرکنندگان برداشته نشود، امکان جلوگیری از قاچاق وجود ندارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به ضرورت شناسنامه دار شدن محصول از مزرعه تا توزیع تصریح کرد: اگر مرکز تولید زعفران از مزرعه، تولیدکننده و به طور کلی مشخصات کامل تولید از طریق کد ۱۳ رقمی قابل پیگیری باشد، دیگر شاهد تقلب در بخش نخواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها