باید به دو ظرفیت بومی کشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: باید به دو ظرفیت بومی کشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود چرا که این دو از ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری هستند.

باید به دو ظرفیت بومی کشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود

غلامعباس ارباب خالص، در نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و توریسم با بیان اینکه باید در تولید محصولات ملی به ظرفیت های قرآنی شهر مشهد نیز توجه داشت، عنوان کرد: ظرفیت قرآنی مشهد یکی از فعالیت‌های گردشگری بسیار خوب و جاذب در کشور محسوب می‌شود. لذا باید در همه سطوح کشور و در سطح شهر مشهد از نخبگان فرهنگی و قرآنی استفاده بیشتری شود.

وی بیان کرد: باید به حوزه گردشگری مذهبی بیش از پیش پرداخته شود، زیرا گردشگری امروزه یکی از صنایعی است که در نهایت منجر به توسعه کشور خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با تاکید بر اینکه مشهد در جذب گردشگر خارجی نسبت به بقیه شهرها پیشتاز بوده است، اظهار کرد: کشور ما بالاترین ظرفیت گردشگری را در بین کشورهای جهان داراست لذا باید از این ظرفیت کشور به نحو احسن استفاده شود.

ارباب خالص خاطرنشان کرد: در مشهد با حضور حداکثری گردشگران شاهد رشد مراکز علمی، صنعتی، رفاهی، تجاری و گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات علیه ایران در خارج از کشور بسیار است، افزود: باید زمینه را برای حضور گردشگران در کشور فراهم کنیم تا آنان خود شاهد اوضاع ایران باشند چرا که بهترین زمینه برای جلوگیری از این تبلیغات نادرست حضور خود گردشگران در ایران است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با بیان اینکه دانشگاه های ما در مشهد شرایط بسیار مطلوبی دارد، اضافه کرد: در حوزه زعفران و قالی برند سازی خوبی صورت بگیرد می تواند خروجی خوبی برای کشور و حتی مشهد داشته باشد.

ارباب خالص ادامه داد: باید به دو ظرفیت بومی کشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود چرا که این دو از ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های بومی تمرکز بیشتری شود، عنوان کرد: نگاه متمرکزتر ظرفیت‌های بومی می‌تواند صادرات اقتصادی را به وجود بیاورد لذا امیدواریم این نمایشگاه هم دستاورد مناسبی داشته باشد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها