رییس کمیته امداد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح کرد؛

علت قطع کمک‌های نقدی به بعضی افراد تحت پوشش کمیته امداد / مشکل وام‌های خود اشتغالی ضمانت کارمندان است

رییس کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال پیش بینی می‌شود میزان مشارکت مردمی به کمیته به ۳۰ میلیارد تومان برسد.

علت قطع کمک‌های نقدی به بعضی افراد تحت پوشش کمیته امداد / مشکل وام‌های خود اشتغالی ضمانت کارمندان است

رضا سلم آبادی، رییس کمیته امداد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره وضعیت رفاهی زنان تحت پوشش کمیته امداد در این استان گفت: به طور کلی در استان حدود ۶۵۰۰۰ نفر خانم تحت حمایت کمیته در خراسان جنوبی وجود دارد.
وی تصریح کرد: از بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حدود ۴۷ درصد سرپرست زن دارند.
سلم آبادی در پاسخ به این سوال که چرا کمک‌های نقدی کمیته برای بعضی از افراد قطع شده است، گفت: کمک‌های نقدی افراد بالای ۶۰ سال قطع نشده است آن‌ها زیر نظر کمیسیون هستند و متخصصان درباره آن‌ها نظر می‌دهند. همچنین افراد زیر ۶۰ سال از کار افتاده هم کمک‌های مالیشان قطع نمی‌شود یا تمدید می‌شود یا وضعیت سلامتشان بهبود پیدا می‌کند و دیگر مشمول نخواهند بود.
سلم آبادی در پاسخ به سوال دیگری که چرا به برخی از زنان کارگاه‌هایی برای ایجاد اشتغال و فرشبافی داده نمی‌شود، گفت: ما تاجایی که بتوانیم به زنان فرصت و محیط‌های آموزشی برای ایجاد اشتغال و کارگاه‌هایی برای تولید قالی و فرش می‌دهیم. اما محدودیت برای دادن تسهیلات داریم، علت آن هم این است که برای وام‌های خواد اشتغالی احتیاج به ضمانت و کارمند دولتی است که اغلب افراد از داشتن آن عذر دارند و به همین دلیل وام‌های خود اشتغالی معمولا یا دیر پرداخت می‌شود یا اصلا پرداخت نمی‌شود.
وی در ادامه به کارگاه‌های روستای لانو که فرشبافی و قالی بافی زنان در آن پیشرفت چشمگیری داشته اشاره کرد و گفت: قالی بافی در بعضی از روستاهای خراسان جنوبی در سراسر ایران شهرت پیدا کرده و حدود ۶۳۷ تخته فرش هم تولید شده است و ارزش ۱۰۰ میلیونی دارد.
سلم آبادی در ادامه به آسیب‌های زنان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از روستاهای استان زنانی که متارکه کردند تحت پوشش کمیته قرار گرفتند، اما این زنان برای زیست طبیعی خود در شهر دچار بحران هستند .همچنین در بسیاری از روستاهای مرزی استان هم پیشتر گزارشاتی درباره فحشا و فساد اخلاقی ارسال شده است.
وی در پایان درباره میزان کمک‌های مردمی کمیته به این استان گفت: ما امسال حدود ۲۰ درصد مشارکت مردمی داشتیم و تا پایان سال پیش بینی می‌شود که کمک‌ها به ۳۰ میلیارد برسد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها