مخالفت نمایندگان با بررسی فوری طرح انتقال وزارتخانه‌ها از تهران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوری طرح انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استان‌های مستعد و دارای شرایط در یک دوره ۵ ساله مخالفت کردند.

مخالفت نمایندگان با بررسی فوری طرح انتقال وزارتخانه‌ها از تهران

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

صباغیان نماینده مردم مهریز به عنوان طراح این طرح،گفت: آلودگی هوا و ترافیک موجب از بین رفتن سرمایه های انسانی شده است و سالانه علاوه بر تعطیلات رسمی، به دلیل آلودگی هوا شاهد تعطیلی مدارس و اداره ها هستیم.

وی با بیان اینکه انتقال وزارتخانه ها، هزینه جابجایی پایتخت را ندارد، تصریح کرد: استان های مختلف مستعد انتقال وزارتخانه ها هستند.

به گزارش مهر، ۴۳ نماینده این طرح را امضاء کرده بودند. اداره کل قوانین مجلس طرح تقدیمی را فاقد دلایل توجیهی و متناسب با مفاد آن اعلام کرد. علاوه بر این اعلام کرده که انتقال وزارتخانه های دولت به استان های مستعد چناچه از طریق معاوضه املاک صورت گیرد و امکانات و زیرساخت مناسب در مقصد وجود داشته باشد بار مالی ندارد اما در غیر این صورت انتقال و جابجایی وزارتخانه ها موجب هزینه های دولت می شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است.

نمایندگان با ۵۱ رأی موافق، ۱۰۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با دوفوریت این طرح مخالفت کردند.

وکلای ملت همچنین با ۵۰ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و صفر رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با بررسی یک فوریتی این طرح نیز مخالفت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده بود: انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استان های مستعد و دارای ظرفیت و شرایط در یک دوره ۵ ساله انجام می گیرد.

تبصره یک: باید حداقل سالانه سه وزارتخانه به استان های مستعد و دارای شرایط منتقل شود.

تبصره دو: این قانون باید از سال اول اجرایی شود.

تبصره سه : به جز تهران هیچ استانی نباید بیش از یک وزارتخانه را در خود جای دهد و فقط تهران می تواند حداکثر ۴ وزارتخانه داشته باشد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها