یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

بیمه درمانی جانبازان باید در ردیف بودجه بنیاد شهید قرار بگیرد/ قیمت داروهای جانبازان 5 برابر شده

یک نماینده مجلس معتقد است که ردیف بودجه سازمان بنیاد شهید باید اصلاح شود.

بیمه درمانی جانبازان باید در ردیف بودجه بنیاد شهید قرار بگیرد/ قیمت داروهای جانبازان 5 برابر شده

گروه جامعه خبر فوری - حدود 29 سال است که جنگ تحمیلی ایران و عراق به پایان رسیده است اما همچنان معضلات و مصایب جنگ زدگان و جانبازان باقی مانده است. این روزها که هزینه‌های درمان و خرید دارو بالاتر رفته است، بسیاری از جانبازان جنگی هم برای خرید دارو و انجام عمل‌های جراحی خود با مشکلات عدیده روبه رو شدند. مجلس اما امروز قرار است طی طرحی تازه ردیف بودجه‌ای برای کمک به جانبازان تعریف کند.

رضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره جزییات طرحی که قرار است هزینه‌های درمانی جانبازان را کاهش دهد، گفت: در سال‌های گذشته اینطور مصوب شده بود که هر جانباز شاغل و یا غیر شاغلی تحت پوشش بیمه درمانی دستگاه‌های زیرربط بودند. این دستگاه‌ها اکنون برای تامین هزینه‌های درمانی جانبازان به مشکل خوردند و نمی‌توانند آن را تامین کنند.

وی ادامه داد: ما در طرح تازه در تلاشیم که بیمه جانبازان مانند روال سال‌های قبل تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرد.

شیران درباره میزان بودجه این ارگان نیز تاکید کرد: قرار است ردیف بودجه‌ای که پیشتر از ردیف بودجه بنیاد شهید حذف شده بود، مجددا به این سازمان بازگردد، بنابراین درباره تامین بودجه هیچ نگرانی وجود ندارد و این ردیف بودجه از نهادی گرفته شده و به ردیف بودجه نهادی دیگر اضافه می شود.

این نماینده مجلس افزود: وضعیت درمان جانبازان با مشکل مواجه است. ما نباید برای آن‌ها کم کاری کنیم، من خودم جانبازی را می شناسم که به بیماری لکوستومی مبتلاست و باید برای مدفوع کردن کیسه‌ای داخل بدنش کار گذاشته شود، این کیسه تا ماه پیش 12 هزارتومان بود الان 65 هزارتومان شده است یعنی ماهانه 3 میلیون تومان، این پول از عهده جانباز خارج است و بیمه های تحت پوشش ارگان ها نمی‌تواند آن را تامین کند.

شیران همچنین اضافه کرد: اگر بیمه‌های تکمیلی به ردیف بودجه بنیاد شهید اضافه شود دیگر جانبازان برای تامین هزینه‌ها به مشکل برنمی‌خورند.

این نماینده مجلس درباره موافقان و مخالفان این طرح نیز تصریح کرد: ما در حال جمع آوری امضاها هستیم و احتمالا یکشنبه آینده این طرح در مجلس بررسی شود.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها