در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

وقتی ابزار نظارتی «استیضاح»، بازیچه دست نمایندگان می شود /رحیمی: برخی نمایندگان بدون هیچ مدرکی دنبال استیضاح وزرا هستند/تخریب دولت به صلاح کشور نیست

عضو فراکسیون امید مجلس از رویه برخی از نمایندگان مجلس در طرح استیضاح وزرا انتقاد کرد و گفت: این رویکرد راه حل مناسبی در جهت حل مشکلات مردم نیست.

وقتی ابزار نظارتی «استیضاح»، بازیچه دست نمایندگان می شود /رحیمی: برخی نمایندگان بدون هیچ مدرکی دنبال استیضاح وزرا هستند/تخریب دولت به صلاح کشور نیست

فاطمه علی اصغری- پس از انتشار اظهارات نادرقاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه دلیل انصراف نمایندگان از استیضاح ظریف توصیه یکی از مراجع تقلید بوده است واکنش های بسیاری از سوی چهره های سیاسی درباره نحوه طرح استیضاح وزرا در مجلس مطرح شد چرا که به نظر می رسد این روزها نمایندگان در پس طرح های رنگارنگ استیضاح هیچ هدفی جز تخریب دولت را دنبال نمی کنند روندی که در ماجرای نماینده سراوان نیز بار دیگر تکرار شد و این نماینده مجلس به جای عذرخواهی از اقدام ناپسند خود طرح استیضاح وزیر اقتصاد را در مجلس کلید زد که با امضا ۴۰ نماینده همراه بود.

سونامی استیضاح اما قبل از این ماجراها در پارلمان به راه افتاده بود، نمایندگانی که به هر بهانه ای علم استیضاح را بلند می کنند و گویی ابزاری که قرار است بازوی نظارتی مجلس را تقویت کند حال به آلت دست نمایندگان برای وارد کردن فشار سیاسی به دولت تبدیل شده است.

علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با انتقاد از رویه برخی از نمایندگان در طرح استیضاح وزرا اظهار کرد: شرایط این روزهای کشور با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای هم مشخص است از این رو در این وضعیت لازم است که همه با هم در جهت حل مشکلات وارد عمل شویم.

وی افزود: واقعا برای بنده به عنوان یک نماینده مجلس قابل باور نیست که برخی از همکارانمان بدون هیچ پشتوانه و مدرک و حتی دلیلی طرح استیضاح یک وزیر را مطرح می کنند و بعد از ملتهب کردن فضای عمومی جامعه از آن منصرف می شوند.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: رویه ای که این روزها در مجلس تحت عنوان طرح استیضاح برای وزرا مطرح است جز بازی سیاسی که جریان خاصی آن را در مجلس کلید زده است چیز دیگری نیست.

رحیمی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور ما نیازمند هستیم با اتخاذ وحدت رویه در جهت مقابله با نقشه های دشمنان، بهبود وضعیت کشور و حل مطالبات مردم وارد عمل شویم از این رو قطعا در مسیر نواختن سازناکوک از سوی برخی از جریانات در مجلس و یا هر نهاد دیگری جز ضرر دستاورد دیگری را برای ما به ارمغان نخواهد آورد.

وی تاکید کرد: کشور در شرایط سختی قرار دارد از این رو اینکه برخی از آقایان برای تحقق منافع حزبی و‌ جناحی خود در جهت تخریب دولت، وزرا و هر مقام مسئولی اقدام می کنند قطعا به صلاح نیست و تنها بسترهای لازم را در جهت سوق دادن فضای عمومی کشور به سمت اختلاف سوق می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما بارها در طی چندماه اخیر در مجلس به همکارانمان تاکید کردیم که استیضاح وزرا در شرایط امروز راه حل خوبی برای حل مشکلات مردم نخواهد بود و باید در جهت حل دغدغه های مردم تدبیر دیگری چاره کرد اما متاسفانه این روند تا به امروز علی رغم تلاش جمع کثیری از نمایندگان مجلس عملیاتی نشده و‌ امروز برخی هنوز با نگاه حزبی و سیاسی در مسند نمایندگی و در نهادی چون قوه مقننه به کار خود ادامه می دهند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها