مورد عجیب یکی از دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی به روایت وزیر بهداشت

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شاهدیم در یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی، رتبه‌های اول، دوم و سوم کنکور در کنار رتبه‌های صد و چهار هزار قرار گرفته‌اند که این امر نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری‌ها در مجلس صورت می‌گیرد.

مورد عجیب یکی از دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی به روایت وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور که صبح امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر این‌که ما از مسئولان می‌خواهیم در امور دانشگاه‌ها دخالت نکنند، گفت: بسیار خجالت‌آور است که سه دهم درصد از بودجه کل کشور به حوزه تحقیقات اختصاص داده می‌شود، ولی در زمان تحقق آن اعلام می‌شود که باید از معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها سوال شود. این گفته نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران کمتر به حضور عالم و علم باور دارند.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر فشارهای زیادی بر وزارتخانه‌های بهداشت و علوم برای تاسیس دانشگاه‌ها وارد شده است، ادامه داد: چنین وضعیتی محدود به این دولت نمی‌شود، بلکه وزرای سابق نیز با چنین چالش‌هایی مواجه بوده‌اند.

قاضی‌زاده اضافه کرد: بخشی از این نوع چالش‌ها به خود ما بر می‌گردد، چرا که ما تحقیقاتی را اجرایی می‌کنیم که به درد مردم نمی‌خورد. محققان کشور به دنبال افزایش اچ ایندکس و کسب رتبه‌های بالا در سطح منطقه و بین‌المللی هستند ولی طبیعی است که در چنین روندی تحقیقاتی اجرایی می‌شود که به درد جامعه نمی‌خورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از این‌که متاسفانه روند ما در جهت رفع مشکلات مردم نیست، ادامه داد: اگر بخواهیم تحقیقات را به متن جامعه ببریم حتما باید مراکز تحقیقاتی خود را تبدیل به مراکز بدون مرز کنیم.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها