حرمت علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور ایران باید حفظ شود

بیرانوند: این مصدومیت ها راه مرا کج نمی کند/پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است

علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیس در آستانه بازی برابر پارس جنوبی با خبرفوری مصاحبه مفصلی انجام داد که در ادامه می خوانید.

بیرانوند: این مصدومیت ها راه مرا کج نمی کند/پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است

به گزارش خبر فوری ؛ برای پرسپولیس و پرسپولیسی ها، حضور یک دروازه بان ششدانگ مثل علیرضا بیرانوند، مثل یک سرمایه بزرگ و جذاب به حساب می آید. بازیکنی که در جام جهانی درخشید و پس از آن در لیگ قهرمانان آسیا توانست شایستگی هایش را به رخ همگان بکشد. مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و مهار ضربه سر ژاوی در حالت تک به تک، از او یک چهره جذاب در رسانه های بین المللی ساخت و اگر این بازیکن به باشگاه های اروپایی برود، نباید زیاد تعجب کرد. با علیرضا برای دقایقی به گفت وگو پرداختیم:

*هفته سختی را سپری کردی. الان اوضاع چطور است؟

بله، قبل از بازی با سپاهان که همه نگران تیم و مصدومان و کمبودها بودند، بعد از بازی هم مسائل دیگری اتفاق افتاد که خودتان بهتر می دانید. خیلی هفته سخت و پر خبری بود.

*به نظرت اتفاقات داوری به سود کدام تیم بوده؟

من اصلا دوست ندارم در این مورد صحبتی کنم فقط می دانم که همه تیم ها از داوری سود بردند و به خاطر برخی اشتباهات داوری، متضرر هم شده اند. پرسپولیس هم بابت این اشتباهات خیلی لطمه خورده اما ما صدای مان در نیامد. از طرف دیگر حرمت علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور ایران باید حفظ شود.

*بازی با پارس جنوبی جم را چطور می بینی؟

دیدار سختی برای همه ماست. این آخرین بازی نیم فصل است و بعد از آن تعطیل خواهیم شد. البته بازیکنان ملی پوش باید به تمرینات تیم ملی اضافه شوند ولی بقیه می توانند استراحت کنند. به هر حال می خواهیم این بار هم برنده باشیم و یک قدم دیگر به سمت قهرمانی برداریم. پارس یکی از بهترین تیم های این فصل است که در لیگ قبلی هم مقابل شان در ورزشگاه آزادی متوقف شدیم. انشالله بتوانیم یک برد دیگر به دست بیاوریم.

*پرسپولیس می توانند قهرمان این فصل شود؟

بله چرا که نه. تمام تلاش مان را می کنیم تا قهرمان شویم. همین الان هم فاصله زیادی تا صدر جدول نداریم و مقابل صدرنشین در بازی خارج از خانه به پیروزی رسیدیم و پدیده را هم در مشهد شکست دادیم. اگر یکسری امتیازات را در نیم فصل اول از دست دادیم، به خاطر مشکلاتی بود که برای مان به وجود آمد وگرنه پرسپولیس تیمی نیست که به همین سادگی امتیازی بدهد. نیم فصل دوم قوی تر می شویم و برای کسب قهرمانی با سرعت بیشتری پیش می رویم.

*و فکر می کنی امسال هم پرسپولیس بتواند در لیگ قهرمانان آسیا پیشرفتی داشته باشد؟

صد در صد. البته گروه سختی نصیب مان شده اما باید تلاش کنیم تا مثل فصل قبل، با قدرت از سد حریفان مان عبور کنیم. پرسپولیس با وجود هوادارانش همیشه یکی از مهم ترین مدعیان قهرمانی است و در هر جام، تلاش می کند تا بهترین امتیازات را بگیرد. همه از ما چنین انتظاری دارند.

*با ریکاوری بعد از بازی های لیگ در کمپ پک مشکلی نداری؟

نه اتفاقا این عامل باعث می شود همیشه در شرایط اردوی ملی باقی بمانیم و به لحاظ ذهنی به همه ملی پوشان کمک می کند تا مهیای حضور در جام ملت های آسیا شوند.

*اوضاع تیم ملی چطور پیش می رود؟

همه چیز عالی است. انشالله به موقع اش در مورد تیم ملی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

*یکسری ویدئوها از تمرینات مشترک تو و احمد نوراللهی در فضای مجازی منتشر شده. در این مورد صحبت می کنی؟

بله من و احمد همبازی هستیم و در تیم ملی نیز همراه یکدیگر تمرین می کنیم. انگیزه های مان هم بالاست و می خواهیم این روحیه را به سایر بازیکنان تیم ملی منتقل کنیم به همین علت در زمانی که تمرینات گروهی نداریم، با هم به تمرینات متفرق می پردازیم و گاهی که سرحال باشیم، از این تمرینات فیلم هم می گیریم تا مردم ببینند و لذت ببرند. احمد خیلی پسر خوب و سر به راهی است و جنبه شوخی بالایی دارد. او می تواند خیلی بیشتر از اینها هم پیشرفت کند چون از پتانسیل خوبی بهره می برد.

*خبری رسید که در جریان تمرینات پرسپولیس دچار آسیب دیدگی شده ای و این موضوع باعث نگرانی هواداران هم شد. شرایطت چطور است؟

آسیب دیدگی جدی نبود. در یک صحنه از ناحیه پا ضربه خوردم و نتوانستم تمرین را ادامه دهم. همان لحظه پزشکان تیم به کمکم آمدند و شرایطم را بررسی کردند. در یک لحظه درد شدیدی داشتم اما خیلی زود بهبود پیدا کردم. این مصدومیت ها نمی تواند راه مرا کج کند چون در تیم ما همه برای موفقیت می جنگند. الان نصف بازیکنان ما مصدوم هستند و با درد بازی می کنند، من هم مثل همه آنها کارم را دنبال خواهم کرد.

*یکسری درگیری ها در جریان بازی های پرسپولیس با برخی بازیکنان همتیمی داری. موضوع این درگیری ها چیست؟

دروازه بان به عنوان آخرین بازیکن میدان همیشه باید با بازیکنان دیگر صحبت کند. به خصوص با مدافعان که نزدیکش بازی می کنند. من هم دقیقا همین کار را انجام می دهم. شرایط مسابقه با شرایط عادی روزمره فرق دارد و مجبوریم به خاطر سر و صدای داخل استادیوم ها، با صدای بلند حرف بزنیم اما نه بی حرمتی انجام می شود و نه درگیری در کار است. همه چیز حرفه ای پیش می رود. کوچک ترین جر و بحثی هم با کسی نداشتم. می توانید از سایر بازیکنان پرسپولیس بپرسید. ما با یکدیگر رفیق هستیم و نمی گذاریم با این شایعات، اتحادمان از هم بپاشد.

*به نظر می رسد وضعیت مالی باشگاه هم چندان جالب نیست؟

بله متاسفانه ما از ابتدای فصل تا به حال، کمتر از سایر باشگاه ها و تیم ها پول گرفته ایم. نهایتا 10 تا 15 درصد به بازیکنان پرسپولیس پول دادند که این موضوع طبیعتا باعث نارضایتی همه می شود. مردم بهترین قاضی هستند؛ همه شان دیدند که ما چطور برای پرسپولیس جنگیدیم و حق مان بود زودتر از اینها اعتراض کنیم و پول بگیریم اما به خاطر منافع باشگاه حرفی نزدیم. امیدوارم این مشکلات هر چه زودتر حل شود چون صبر بازیکنان هم اندازه ای دارد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها