قائم‎مقام حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح کرد؛

سکوت موتلفه در مقابل تشکیل «شورای وحدت» اصولگرایان/بادامچیان: نواصولگرایی هیچ معنایی ندارد /نیروهای موتلفه باتجربه هستند نه پیر

قائم‎مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم دیگر تمایلی به جناح‎بندی کردن فضای سیاسی کشور ندارند از این رو قطعا باید به حاکمیت دوقطبی در کشور پایان دهیم.

سکوت موتلفه در مقابل تشکیل «شورای وحدت» اصولگرایان/بادامچیان: نواصولگرایی هیچ معنایی ندارد /نیروهای موتلفه باتجربه هستند نه پیر

فاطمه علی‎اصغری- اصولگریان این روزها به مانند رقیب دیرینه خود اصلاح‎طلبان حال و روز خوشی ندارند و در تلاش برای یافتن راهکاری برای رسیدن به وحدت حداکثری تا انتخابات سال آینده هستند. صداهای مستقلانه ای که از گوشه و کنار شنیده می شود اما امید رسیدن به وحدت را کمرنگ کرده است.

به جز موتلفه که تحرکاتش را کلید زده است، سنتی ها در سکوت به سر می برند اما نواصولگرایان جدی تر جلسات و رایزنی های انتخاباتی شان را آغاز کرده اند و تلاش دارند تا نبض تحرکات اصولگرایانه را به دست بگیرند. تشکیل شورای وحدت را در همین راستا باید ارزیابی کرد که ردپای برخی چون رئیسی، جلیلی، قالیباف و رضایی در آن هم دیده می شود.

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اما نواصولگرایی را نمی پذیرد. او که با خبرنگار سایت خبر فوری گفتگو کرده است؛ از تحرکات حزب متبوعش روایت کرد و این را هم گفت که موتلفه از نیروهای باتجربه و جوان در کنار هم بهره خواهد گرفت. او همچنین درباره حاکمیت دوقطبی در کشور هشدار داد و گفت برای مردم جناح بندی ها ارزشی ندارد و به عملکرد و برنامه نگاه می کنند.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

****

خبر فوری : اخیرا بحث تشکیل شورای وحدت در جریان اصولگرا مطرح شده است این ایده چقدر جدی است و می تواند پروسه وحدت را در جریان راست عملی کند؟ اصولگراها همیشه با سازوکار وارد انتخابات می‌شوند ولی برون داد آن سازوکار گاهی سرمنشا اختلاف می‌شود و در نهایت هم چند لیست و چند کاندیدا از جریان اصولگرا بیرون می‌آید فکر ‎نمی‌کنید مبنای این سازوکارهای اصولگرایانه بیشتر شو و مانور وحدت است تا سازوکاری نتیجه‌ بخش؟

بادامچیان: بنده درباره تشکیل این شورای اطلاع کافی ندارم از این رو باتوجه به اینکه در جریان این موضوع نیستم در این راستا صحبتی نمی‎کنم. این افرادی که از در حال حاضر نام آنها در شورا وحدت اصولگرایان به چشم می‎خورد چهره‎های شناخته شده‎ای هستند ولی به طورکلی بنده در جریان تشکیل چنین شورایی نیستم از این رو قطعا باید از خود این افراد در این راستا و برنامه‎هایی که دارند سوال شود.

مردم دیگر به جناح‎بندی‎های‎ سیاسی اعتقادی ندارند

بنده به شخصه به جناح راست و چپ اعتقاد ندارم و معتقدم در مقطع فعلی مردم به جناح‎بندی‎ها اعتقاد ندارند و تنها تمایل دارند که گروهی بر سرکار باشند که مشکلات و دغدغه‎های آنها به خصوص در حوزه اقتصادی را حل کنند از این رو در فضای امروز کشور اصولگرا و اصلاح‎طلب هیچ اهمیتی برای مردم ندارد.

خبر فوری : چرا سازوکارهای اصولگرایان بیش از یک دوره انتخابات عمر نمی کنند، مثلا شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هرچقدر هم اختلاف داشته باشد ولی در نهایت با ارائه یک لیست در انتخابات حاضر می‎شوند ولی سازوکارهای انتخاباتی اصولگرایان برای وحدت مقطعی بوده و چندان نتیجه بخش نیست؟علت این موضوع چیست؟

بادامچیان: در بدنه هر جریان سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‎طلب قطعا باتوجه به شرایط زمانی ما شاهد یک وحدت کلی و نهایی نخواهیم بود روندی که از منظر بنده در طی‎ سال‎های اخیر به جامعه ضرر زده است.

بنده معتقدم باید به دوقطبی بودن جامعه پایان دهیم چرا که این وضعیت در حال حاضر نتیجه برای ما ندارد همانطور که در دولت اصلاحات شاهد بودیم که این نوع نگرش سبب شد تا مطالبات مدنظر مردم آنطور که باید محقق نشود و مسئولان تنها براساس نگاه و رویکرد شخصی خود وارد عمل شوند نه درخواست‎های مردم.

منفعت مردم باید ملاک اصلی رویکرد مسئولین باشد

رویکرد دولت حزبی اصلاحات سبب شد تا فردی چون احمدی‎نژاد برمسند ریاست‎جمهوری قرار گیرد که وی نیز رویه دولت پیشین را در پیش گرفت از این رو مردم به دولت اعتدالی رای دادند تا نگاه حزبی و جناحی از کشور برداشته شود اما امروز رویه دیگری در پیش گرفته شده است به گونه‎ای که اصلاح‎طلبان پروژه عبور از روحانی را کلید زدند از این رو قطعا باتوجه به وضعیت امروز کشوراینکه ما به فکر تعیین سازوکار و رویه‎‎ای مشخص باشیم قطعا در مقطع فعلی پاسخگو مطالبات مردم نخواهد بود.

خبر فوری : باتوجه به اینکه شما مخالف دوقطبی کردن کشورهستید فکر می‎کنید احزاب و تشکل‎های سیاسی در انتخابات آینده باید چگونه عمل کنند؟

بادامچیان : احزاب و تشکل‎های سیاسی در کشورمان حضور دارند اما نباید نگاه و تفکر جناحی در بین آنها وجود داشته باشد روندی که متاسفانه در طی سال‎های مختلف در بدنه اجرایی کشور وجود داشته است از این رو ما انتظار داریم هر دولت و هر مجلسی برسرکار آمد باید براساس منافع ملت و مردم عمل کند از این رو اینکه جامعه را به سیاه و سفید تقسیم کنیم قطعا قابل قبول نیست.

خبر فوری :تحرکات نواصولگرایان را چطور ارزیابی می کنید؟ ممکن است شاهد رویارویی سنتی‌ها و نواصولگرایان باشیم؟

بادامچیان: نواصولگرایی از منظر بنده معنایی ندارد و من اصلا نمی‎دانم چرا هرکس با هر سلیقه‎ای درصدد است تا با یک نام جدید در فضای سیاسی کشور وارد عمل شود.اینکه ما بخواهیم بگوییم اصولگرایان جدید و یا قدیم قطعا معنایی ندارد چراکه ما همه یک مجموعه هستیم و باید در یک شکل و فرم فعالیت کنیم.

نباید نیروهای باسابقه انقلاب را فراموش کنیم

خبرفوری: اخیرا آقای حبیبی دبیرکل حزب موتلفه از آغاز فعالیت‎های انتخاباتی حزب موتلفه برای انتخابات مجلس خبردادند، برنامه های انتخاباتی حزب تان در چه مرحله ای است؟ به فاز تعیین نامزدها رسیده اید؟

بادامچیان: زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده اما ما به مانند روال گذشته و باتوجه به اینکه دبیرخانه دائمی را برای حوزه انتخابات تعیین کردیم فعالیت‎های خود را آغاز کردیم و انشاالله در موعد مقرر نیز آنها را برای مردم تشریح خواهیم کرد.

خبرفوری: حزب موتلفه در انتخابات آینده مجلس از نیروهای جدید و چهره‌‏های سفید چقدراستفاده خواهند کرد؟

بادامچیان: اولا باید بگویم که حزب موتلفه از نیروهای باتجربه قطعا در انتخابات آینده استفاده خواهد کرد از این رو بنده مخالف به کاربردن واژه پیر برای برخی از دوستان هستم چراکه این افراد از ذخایر انقلاب هستند از این رو با استفاده از توان این افراد و البته نیروهای جوان در انتخابات آینده وارد عمل خواهیم شد.

خبرفوری: فکر می‎کنید باتوجه به تغییرات صورت گرفته در بدنه حزب موتلفه و به کارگیری نیروهای جوان این حزب چقدر در انتخابات آینده شانس پیروزی داشته باشد؟

بادامچیان: ما وظیفه‎مان را انجام می‎دهیم ولی انتخاب برعهده مردم است چرا که حزب موتلفه در بین مردم، روحانیت و اقشار مختلف جایگاه لازم را دارد از این رو ما تمام تلاش خود را برای حفظ این جایگاه انجام خواهیم داد.

خبرفوری: نظر جنابعالی درباره اظهارات روز گذشته آقای رئیسی پیرامون انتخابات 96 که سبب شده تا جدال لفظی بین حامیان وی و قالیباف در عرصه مجازی صورت گیرد چیست؟

بادامچیان: بنده عادت ندارم درباره اظهارنظر افراد صحبت کنم اما اینگونه اظهارنظرها قطعا به ضرر اصولگرایان نیست و تنها آزادی بیان است.مردم ما بیکار نیستند که دنبال اظهارنظر اشخاص و چهره‎های سیاسی باشند آنها فقط به دنبال این هستند که در زمان انتخابات به افرادی که شعارها و وعده‎هایشان صادق باشند رای بدهند از این رو اینگونه اظهارنظرها اهمیت خاصی ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها