عباس آرگون در گفت‌وگو با خبر فوری عنوان کرد؛

بسته‌های حمایتی دولت؛ مُسکن‌هایی کم‌تاثیر و موقتی /عضو اتاق تهران: 200 هزار تومان، قدرت خرید و رفاه مردم را افزایش می‌دهد؟ /اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات جدی است

طرح اقتصادی دولت برای ارائه بسته های حمایتی به اقشار ضعیف و آسیب پذیر در کنار مزایایی که می تواند داشته باشد با برخی انتقادات نیز همراه شده است.

بسته‌های حمایتی دولت؛ مُسکن‌هایی کم‌تاثیر و موقتی /عضو اتاق تهران: 200 هزار تومان، قدرت خرید و رفاه مردم را افزایش می‌دهد؟ /اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات جدی است

به گزارش خبر فوری ، 12 آذرماه سال جاری بود که معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: هزینه بسته حمایتی به حساب کارکنان 60 دستگاه دولتی از جمله وزارت آموزش و پرورش واریز شد. میدری مبلغ واریزی را دویست هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ فقط به حساب کارمندانی که حکم حقوقی‌شان زیر ۳ میلیون تومان است واریز شده است. به گفته معاون وزیر تعاون برای سایر دستگاه‌ها پس از تایید ذی‌حسابی‌ها و تامین اعتبار، واریز می‌شود.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی هم از واریز ۶۰۰ هزار تومان به حساب حقوق کارگران و بازنشستگان تا پایان سال خبر داد.

بسته حمایتی که این روزها به اشکال گوناگون از سوی دولتی ها معرفی و تبلیغ می شود اما چندان هم مورد حمایت اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی نیست، به عقیده این طیف از منتقدان این رویکرد دولت یک رویکرد مقطعی برای کاهش انتقادات است نه یک سیاست درست اقتصادی برای به تعادل رساندن قیمت ها و کنترل کردن گرانی.

در همین رابطه، عباس آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی سایت خبر فوری، با اشاره به منطقی نبودن طرح ارائه بسته های حمایتی از سوی دولت، اظهار کرد: این بسته های حمایتی که اخیرا دولت ارائه داده، تنها مُسکن های موقتی است که با افزایش تورم سال جاری همخوانی ندارد و به عبارتی بی معنی است.

او ادامه داد: در شرایط اقتصادی امروزه نیاز به اصلاحات اقتصادی داریم نه مسکن هایی که در گذشته نیز تاثیرات منفی آن را بر اقتصاد کشور شاهد بودیم.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه دیگر مسکن های موقتی برای اقتصاد ایران فایده ندارد و جوتابگو نیست، افزود: امروزه باید راهکارهای دیگری را برای افزایش قدرت خرید مردم و کاهش فشار اقتصادی پیدا کرد. راهکارهایی که موجب کاهش فشارهای تحریم بر روی دوش مردم شود.

آرگون خاطرنشان کرد: شاید با واریز 200 هزار تومان پول، به تنگناها و مشکلات اقتصادی مردم کمکی شود اما مشکلات حل نخواهد شد.

او افزود: در حال حاضر جامعه بیش از پول نقد واریزی به کار مولد، رفاه و افزایش قدرت خرید نیاز دارد. این مسکن های مقطعی هیچ همخوانی با افزایش تورم و نیاز مردم ندارد.

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    باندازه یک استامینوفن هم نیست.کجایید ای شهیدان خدایی .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درغگوی خوبی هم نیستن

  • نگین
    0

    بسته حمایتی حیله دیگریست تا پایان قطع یارانه ها هر چی برنج بنجل بی کیفیت و کالاهای ته انبار و تاریخ مصرف گذشته را بخورد مردم بدهند مردم کار می خواهند کار با ثبات این مردم گدا نیستند و حقشان این نیست ماهی مرده به دست مردم دادن کار شایسته ای نیست ماهیگیری باید یاد بگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها