جزییات جدید از بودجه ۹۸ /افزایش ۵۰هزار میلیارد تومانی درآمد نفت با ۲برابر شدن نرخ تسعیر

سال آینده با وجود تثبیت درآمدهای مالیاتی، درآمد دولت از محل واگذاری داراییهای سرمایه‌ای حدود ۵۰هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

جزییات جدید از بودجه ۹۸ /افزایش ۵۰هزار میلیارد تومانی درآمد نفت با ۲برابر شدن نرخ تسعیر

شنیده‌ها از لایحه بودجه سال 98 حاکی است، درآمدهای درنظر گرفته‌شده برای دولت از محل مالیاتها نسبت به سال جاری تغییر محسوسی نخواهد داشت، این درحالی است که با افزایش 100درصدی نرخ تسعیر ارز در بودجه، درآمدهای نفتی دولت از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، با وجود کاهش قابل توجه صادرات نفت، حدود 50هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

بر این اساس، کل درآمد تخمین زده‌شده از محل فروش و صادرات نفت خام حدود 290هزار میلیارد تومان تخمین زده شده که سهم دولت بعد از کسر سهم 14.5درصدی وزارت نفت و صندوق توسعه ملی نزدیک به 150هزار میلیارد تومان می‌باشد، به این ترتیب نسبت به سال قبل درآمد دولت از این محل نزدیک به 50هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید14 آذر؛ احتمال ارائه لایحه بودجه سال 98 به مجلس
این درحالی است که در بودجه سال آینده درامدهای مالیاتی کشور تقریبا بدون تغییر درنظر گرفته شده است. با این حال افزایش نزدیک به 50 هزار میلیاردی درآمد از محل فروش و صادرات نفت خام (واگذاری دارایی سرمایه ای) کسری ناشی از افزایش هزینه های جاری را جبران خواهد کرد.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها