قاتل خانم مهندس اعدام شد

پسر جنایتکار که خانم مهندس جوانی را با 30ضربه چاقو در شهرستان تفت به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

قاتل خانم مهندس اعدام شد

این جنایت شامگاه اول بهمن‌ سال گذشته رخ داد. آن شب فرزانه 35ساله برای دیدن پدرش به خانه آنها رفته بود اما هنگام برگشت، زمانی که در تاریکی شب قصد سوار شدن به ماشینش را داشت، هدف حمله قاتل آشنا قرار گرفت و با 30ضربه چاقو به قتل رسید. فرزانه، مهندس و یکی از کارمندان شرکت تعاونی روستاهای تفت بود و بسیاری از مردم شهر او را به عنوان فعال و حامی حقوق حیوانات می‌شناختند. وقتی پلیس در جریان این جنایت هولناک قرار گرفت، تحقیقات برای شناسایی قاتل شروع شد.

پدر فرزانه به مأموران گفت: غروب بود که دخترم به خانه‌مان آمد. ساعت 11 شب هم خداحافظی کرد و گفت باید قبل از رفتن به خانه غذاهایی را که برای حیوان‌های بی‌سرپناه آماده کرده‌ و در صندوق عقب خودرویش است، پخش کند. کار هر شب او همین بود و در این هوای سرد به سگ‌ها و گربه‌ها غذا می‌داد اما آن شب هنوز چند دقیقه‌ای از رفتنش نگذشته بود که ناگهان صدای فریادهایش را شنیدم. وقتی از خانه خارج شدم دخترم را دیدم که با بدنی غرق در خون روی زمین افتاده است.

طولی نکشید که با اظهارات یکی از همسایه‌ها، عامل جنایت شناسایی شد. او نوه یکی از ساکنان محل بود که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و به جنایت اعتراف کرد. پسر 20ساله گفت: خانه پدر فرزانه در نزدیکی خانه پدربزرگ من است و از وقتی او را دیدم به وی علاقه‌مند شدم. حدود 2 سال قبل بود که متوجه حس قلبی‌ام به این زن شدم. چندبار هم سراغش رفتم و موضوع علاقه‌ام را با او در میان گذاشتم اما او به‌شدت با من برخورد کرد و گفت که شوهر و زندگی دارد و از من خواست که دیگر مزاحمش نشوم. او در ادامه گفت: از چند روز قبل از حادثه با خودم گفتم حالا که نمی‌توانم فرزانه را به‌دست بیاورم او را می‌کشم. آن شب متوجه شدم که وی برای دیدن پدرش به خانه آنها رفته. در کمینش نشستم و یک ساعت بعد، وقتی بیرون آمد، به او حمله کردم و چندین ضربه چاقو به وی زدم و فرار کردم.

پس از اعترافات متهم و بازسازی صحنه جنایت، پرونده به دادگاه کیفری استان یزد فرستاده شد و از آنجا که این جنایت احساسات مردم تفت را جریحه‌دار کرده بود، متهم در وقت فو‌ق‌العاده محاکمه و به قصاص محکوم شد. به گفته مهدی زارع، دادستان شهر تفت، پس از صدور حکم قصاص در شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد و تأیید رأی دردیوان‌عالی کشور و پس از استیذان اجرای حکم از ریاست قوه قضاییه، عامل این جنایت صبح پنجشنبه به دار مجازاتآویخته شد. به گفته وی، پیش از اجرای حکم تلاش زیادی برای گرفتن رضایت خانواده مقتول انجام شد و در نهایت با اصرار آنها، حکم قصاص به اجرا درآمد.

منبع: ایران آنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها