راز انبار این مجرم حرفه ای لو رفت + عکس

با دستگیری مالخر حرفه ای معروف به ناصر افغان، در حالی انبار بزرگ نگهداری و اختفای لوازم سرقتی با تلاش نیروهای تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد لو رفت که متهم پرونده، لوازم سرقتی را به امید گران فروشی احتکار کرده بود!

راز انبار این مجرم حرفه ای لو رفت + عکس

ماجرای این پرونده مجرمانه، از آن جا آغاز شد که نیروهای کلانتری شهرک ناجا از مدتی قبل و با ابلاغ تدابیر سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی ) عملیات گسترده رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی سارقان و مالخران را در دستور کار قرار دادند.

به همین دلیل مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور کلید خورد و نیروهای انتظامی با صدور دستورات ویژه قضایی از سوی قاضی سیدهادی شریعت یار (معاون دادستان مشهد) و با نظارت مستقیم سرهنگ آقابیگی (رئیس پلیس مشهد) از طریق منابع اطلاعاتی و به کارگیری تجهیزات تخصصی پلیسی، به شناسایی و ردزنی مجرمان حرفه ای پرداختند.

نیروهای ورزیده انتظامی که در چند شاخه اطلاعاتی- عملیاتی به طور غیرمحسوس و به سرپرستی سرهنگ نصرتی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) وارد عمل شده بودند به سرنخ های مهمی دست یافتند که نشان می داد یک تبعه خارجی که به صورت غیرقانونی در ایران ساکن است، نقش مهمی در خرید و فروش اموال سرقتی دارد. ادامه تحقیقات نامحسوس همچنین بیانگر آن بود که این مالخر در حالی انبار بزرگی را برای نگهداری و فروش لوازم مسروقه دارد که به امید گران فروشی و سودجویی بیشتر، مقدار زیادی از اموال خریداری شده را در همان انبار ذخیره کرده است!

این گونه بود که پس از تکمیل اطلاعات و بررسی همه جوانب موضوع، عملیات دستگیری این مرد 35 ساله با دستور سرپرست مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد آغاز شد. بنابراین شاخه دیگری از نیروهای عملیاتی تجسس کلانتری با حکم ورود به مخفیگاه، انبار بزرگ وی را در منطقه خیابان صابر مورد بازرسی قرار دادند ولی با توجه به مقادیر زیاد کالاهای سرقتی کشف شده، چند دستگاه وانت بار برای انتقال لوازم مسروقه به مقر انتظامی به کار گرفته شد.

در این عملیات محله محور اموال سرقتی زیادی از آفتابه مسی گرفته تا قطعات خودرو، لوازم منزل و رایانه و همچنین انواع و اقسام موتور کولرهای آبی، کابل های برق، اسکنر، دوربین عکاسی و ... کشف و ضبط شد.

با توجه به اهمیت موضوع، بررسی های ماموران کلانتری شهرک ناجا به همین جا ختم نشد و آن ها با راهنمایی های قضایی و همچنین تجزیه و تحلیل های کارشناسی به اطلاعاتی از یک انبار دیگر کالاهای سرقتی دست یافتند که نشان می داد مالخر مذکور بخشی از لوازم مسروقه را در آن جا مخفی کرده است بنابراین، ادامه عملیات به خیابانی دیگر در منطقه صابر کشیده شد و ماموران انتظامی در بازرسی از یک مغازه که آن جا نیز محل احتکار لوازم سرقتی بود، اموال زیادی را از قبیل کپسول گاز، پیک نیک، زنجیرهای چرخ خودرو، رینگ و لاستیک و ... همچنین تعداد زیادی لوازم منزل کشف کردند.

این مالخر 35 ساله که شغل خود را «مالخری» معرفی می کرد در گفت وگوی کوتاهی در دادسرای مشهد گفت: به مواد مخدر اعتیاد دارم. وی ادامه داد: لوازم کشف شده را از افراد مختلف (دزدان و مالخران دیگر) خریداری می کنم و بعد به قیمت مناسبی می فروشم!

وی که مدارک قانونی برای اقامت در ایران را ندارد مدعی است که ضایعات هم می خرد اما هنوز مجوزی برای خرید ضایعات ندارد!

تحقیقات درباره اقدامات مجرمانه احتمالی دیگر این مالخر در حالی ادامه دارد که بنا به دستور قضایی پرونده وی برای بررسی های بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شد.

منبع: خبرآنلاین

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها