آخرین خبرها از زلزله بزرگ ۶.۴ ریشتری در غرب کشور؛

پس لرزه‌ها در کرمانشاه ادامه دارد /تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به ۵۵۳ نفر رسید/شب ناآرام زاگرس /تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها /عیادت استاندار از مصدومان زلزله

زلزله بزرگ ۶.۴ ریشتری شب گذشته استان های غربی کشور را لرزاند. وضعیت اما در کرمانشاه متفاوت از دیگر استان ها بوده و تعداد مصدومان رو به افزایش است.

پس لرزه‌ها در کرمانشاه ادامه دارد /تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به ۵۵۳ نفر رسید/شب ناآرام زاگرس /تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها /عیادت استاندار از مصدومان زلزله

بر اساس گزارش اورژانی ۲۶۰ نفر در سرپل‌ذهاب، ۹۷ نفر در قصرشیرین، ۱۲۶ نفر در گیلان‌غرب، ۱۲ نفر در روانسر، ۶ نفر در دالاهو، ۴۷ نفر در اسلام‌آبادغرب و پنج نفر در ثلاث‌باباجانی مصدوم شده‌اند.

همچنین از این تعداد ۳۳ مورد بستری هستند و ۵۲۰ نفر درمان سرپایی شدند.

شب ناآرام زاگرس /وقوع ۸ زلزله بیش از ۴ ریشتری در کرمانشاه
همچنین بعد از وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری شب تاکنون استان کرمانشاه هشت بار با شدت بیش ۴ ریشتر لرزیده است.

به گزارش مهر، بعد از زلزله شدید ۶.۴ ریشتری که شب گذشته ساعت ۲۰:۰۷ در حوالی سرپل‌ذهاب رخ داد، شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه کانون بیش از ۱۵ زلزله بالای ۳ ریشتری بود.

همچنین از شب گذشته تاکنون ۸ بار زمین با شدت بیش از ۴ ریشتر مناطق مختلف استان به ویژه سرپل‌ذهاب و قصرشیرین را لرزانده است.

شدت زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری به حدی بود که استانهای آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و لرزستان هم آنرا احساس کردند؛ در شهر کرمانشاه هم این لرزش به صورت کاملا محسوس بود و موجب هراس شهروندان شد و آنها را برای ساعاتی راهی خیابان‌ها کرد.

شهروندان شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه که خاطره تلخ زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته را هنوز فراموش نکرده‌اند اغلب شب سرد و ناآرام پاییزی را در خیابان‌ها با روشن کردن آتش سرکردند.

همچنین این زلزله‌های پی‌ در پی بر اساس آخرین آمار اعلام شده منجر به مصدوم شدن بیش از ۵۵۰ نفر از هم‌استانی‌های کرمانشاهی شد و آنها را روانه بیمارستان‌ها کرد.

خسارات اولیه این زلزله هنوز برآورد نشده است و از دقایق اولیه وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته ۲۳ تیم ارزیاب هلال احمر به این مناطق اعزام شده‌اند.

این زلزله تلفات جانی نداشت، اما موجب آسیب دیدن و تخریب واحدهای مسکونی شد و اغلب واحدهای تعمیری که در زلزله قبل آسیب دیده بودند در این زلزله دچار خسارت شدند.

آمار مرگ و میر در زلزله سرپل ذهاب بازهم تکذیب شد
همچنین فرماندار سرپل‌ذهاب خبر منتشر شده در مورد کشته شدن ۷ نفر در سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله ۶.۴ ریشتری را تکذیب کرد.

محبت جمالی‌نیا امشب در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: اخبار منتشر شده در خصوص جان باختن هفت نفر در شهرستان سرپل ذهاب براثر زلزله که در برخی کانال‌های خبری محلی منتشر شده کذب محض و شایعه بوده و به هیچ وجه صحت ندارد .

وی افزود: وضعیت امداد و نجات به آسیب دیدگان از زلزله در شهرستان بدون وجود هیچ گونه مشکلی انجام گرفته و تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر جان باختن مردم شهرستان دریافت نشده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: به وضعیت تمامی مراجعه کنندگان به بیمارستان شهدای شهرستان که به صورت اورژانسی مراجعه کرده‌اند رسیدگی شده و بیشتر آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

ثبت بیش از 20 پس لرزه در استان کرمانشاه

همچنین به گزارش فارس مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد، بیش از 20 پس لرزه در استان کرمانشاه ثبت شد

تعطیلی مدارس و دانشگاههای استان کرمانشاه

شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام کرد مدارس و دانشگاههای استان کرمانشاه در دو نوبت امروز دوشنبه تعطیل است.

کرمانشاه همچنان می‌لرزد
همچنین ایسنا گزارش داد که از ساعت یک بامداد تاکنون ۹ پس‌لرزه بزرگ‌تر از ۳.۵ ریشتر منطق زلزله‌زده کرمانشاه را لرزانده است که بزرگترین آنها ۵.۲ ریشتر قدرت داشته است.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار و اطلاعات مصدومان زلزله تا ساعت ۱:۵۰ بامداد به شرح زیر است:

۵۵۳ مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کردند.

سر پل ذهاب ۲۶۰ مصدوم با ۱۲ نفر اعزام

قصر شیرین ۹۷ مصدوم و ۵ نفر اعزام

گیلانغرب ۱۲۶ مصدوم و ۱۱ نفر اعزام

روانسر ۱۲ مصدوم و ۲ نفر اعزام

دالاهو ۶ مصدوم و ۱ نفر اعزام

اسلام آباد غرب ۴۷ مصدوم و ۲ نفر اعزام

ثلاث باباجانی ۵ مصدوم

تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان به کرمانشاه اعزام شدند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هم از اعزام تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر استان به منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۲۰ یکشنبه شب زلزله‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر عمق ۵ کیلومتری کرمانشاه را لرزاند. این زمین لرزه در ۲۷ کیلومتری گیلان غرب، ۳۲ کیلومتری سر پل ذهاب و ۳۳ کیلومتری قصر شیرین رخ داده است.

این مسئول ادامه داد: تیم‌های واکنش سریع، آواربرداری، اسکان و آنست نیز با همه تجهیزات آماده‌باش هستند و در صورت نیاز بلافاصله به منطقه اعزام می‌شوند.

وی با تاکید بر این که به محض اعلام نیاز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، نیروهای عملیاتی به منطقه اعزام خواهند شد، افزود: در حال حاضر همه نیروهای عملیاتی شعب جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در آماده‌باش کامل هستند.

عیادت استاندار کرمانشاه از مصدومان زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته

استاندار کرمانشاه از مصدومان زلزله۶.۴ ریشتری شب گذشته عیادت کرد.

هوشنگ بازوند بامداد امروز دوشنبه با حضور در بیمارستان بان‌گر سرپل‌ذهاب از مصدومان این حادثه عیادت کرد و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی به بیماران قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه از همان دقایق اولیه زلزله راهی این مناطق شد تا با تسلط بیشتری مسائل شهرستان‌های زلزله‌زده را پیگیری و رصد کند.

وی همچنین شب گذشته به مدیران استان نیز دستور داده تا به میدان بیایند و خودشان راسا در مناطق زلزله‌زده اوضاع را مدیریت کنند.

اسامی تعدادی از مصدومان زلزله کرمانشاه منتشرشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران اسامی تعدادی از مصدومان اعزامی به بیمارستان های استان کرمانشاه به شرح زیر است:

1- محمد صادق الماسی از گیلانغرب اعزام به بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب

2-نعمت خسروی از گیلانغرب اعزام به بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب

3-بدریه پرهوده از گیلانغرب اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه

4-لیلا اسفندیاری از گیلانغرب اعزام به طالقانی کرمانشاه

5-ایمان راستین از قصرشیرین اعزام به بیمارستان بانگر سرپل ذهاب

6-یداله حاتمی از قصرشیرین اعزام به بیمارستان بانگر سرپل ذهاب

7-صبا پرند از قصرشیرین اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه

8-سودابه رشیدی از قصرشیرین اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه

9-علی میر مرادی از قصرشیرین اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه

10-ابوالفضل کریمی از سرپل ذهاب اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه

11-یونس بیگ مرادی از سرپل ذهاب اعزام به بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه

منبع: خبر فوری

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها