عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرفوری:

دونرخی شدن قیمت بنزین فعلا منتفی است/ مجلس با بازگشت کارت سوخت موافق است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط اقتصادی امروز کشور بحث دونرخی شدن قیمت بنزین منتفی شده است و دولت و مجلس فعلا برای اجرایی کردن این موضوع ندارند.

دونرخی شدن قیمت بنزین فعلا منتفی است/ مجلس با بازگشت کارت سوخت موافق است

هدایت‌الله خادمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتشار اخباری پیرامون دونرخی شدن قیمت بنزین اظهار کرد: مباحث مختلفی درباره دو نرخی شدن قیمت بنزین در فضای مجازی منتشر شده است اما تا به این لحظه هنوز از سوی دولت و مجلس تصمیم مشخصی در این راستا اتخاذ نشده است.

وی افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی که طی ماه‎های گذشته به خصوص در حوزه‎های چون ارز با آن روبه رو بودیم به طور واقع دونرخی شدن قیمت بنزین از دستور کار دولت و مجلس خارج شده بود و فعلا هم اقدامی در جهت تحقق آن صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ما در حال حاضر در جهت ایجاد ثبات اقتصادی در کشور به خصوص در حوزه‎هایی چون ارز و صنعت وارد عمل شدیم بعید به نظر می‏‌رسد که دولت در حال حاضر بنایی برای دونرخی کردن بنزین داشته باشد.

خادمی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تصمیمی از سوی دولت در جهت دو نرخی کردن قیمت بنزین صورت گیرد قطعا در سال جاری امکانپذیر نخواهد بود و دولت اگر تصمیمی را برای دونرخی کردن بنزین داشته باشد در سال آینده آن را اجرایی خواهد کرد.

وی درباره بازگشت کارت سوخت به جایگاه‏های ارائه سوخت تاکید کرد: باتوجه به افزایش قیمت ارز و نوساناتی که در این حیطه طی ماه‎های اخیر شاهد آن بودیم و برای کنترل مصرف انرژی قطعا ارائه کارت سوخت و بازگشت آن به سامانه عرضه بنزین اقدامی مثمرثمر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات مشترک با مسئولان وزات نفت در جهت بازگشت کارت سوخت مباحث خود را مطرح کرده است و ما منتظر عملی شدن این اقدام از سوی دولت هستیم.

خادمی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که با بازگشت کارت سوخت به جایگاه بنزین رویکرد مردم در نحوه استفاده از انرژی تغییر پیدا خواهد کرد و بسترهای لازم نیز در جهت مقابل با قاچاق سوخت که در ماه‎های اخیر با آن مواجه بودیم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    اقای کمیسیون انرژی مردم خیلی بیش از اندازه مشکل دارند.بااظهار نظر درمورد قیمت بنزین نمک زخم رابیشتر نکنید البته مردم هیچگاه علاقه ندارند بنزین قاچاق شود. آنهم با تدبیر قابل پیشگیری است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها