عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرفوری:

جامعه اسلامی باید برای رسیدن به مدینه فاضله پیامبر تلاش کند/ امروز با معیارهای حکومتی اسلام فاصله بسیاری داریم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه اسلامی باید برای رسیدن به مدینه فاضله پیامبر اسلام تمام تلاش خود را به کار ببندد.

جامعه اسلامی باید برای رسیدن به مدینه فاضله پیامبر تلاش کند/ امروز با معیارهای حکومتی اسلام فاصله بسیاری داریم

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره نقش و جایگاه پیامبر اسلام در شکل گیری حکومت اسلامی اظهار کرد: حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی مسئولیت و وظایف بسیاری را در راستای ارائه دین اسلام به امتی که هیچ آگاهی نداشتند برعهده داشت از این رو با درایت و هوشیاری که خداوند به ایشان اعطا کرده بود توانست اسلام را به عنوان یک دین آگاه و با شاخص های متعدد به جوامع مختلف ارائه دهد.

وی افزود: پیامبر اسلام در جهت تحقق و تبیین معیارهای دین اسلام آنقدر تلاش خود را به کار بست که ما شاهدیم هنوز پس از گذشت سالیان طولانی علاقمندان بسیاری به این دین گرایش پیدا می کنند و در دایره مسلمانان جهان قرار می گیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه امروزه نقدهای بسیاری به جوامع اسلامی در راستای عدم توجه به باورها و آرمان پیامبر وجود دارد خاطرنشان کرد: به خوبی شاهد هستیم که رویکردهای اتخاذ شده در برخی از کشورهایی که ادعای مسلمانی و حرکت در مسیر اندیشه پیامبر را دارند بر باورهای اسلامی متکی است و سبب شده است تا تلقی دیگری از دین اسلام در جهان صورت گیرد که این روند بدون شک به ضرر است.

ابراهیمی تصریح کرد: پیامبر اسلام در گفتار و اندیشه هایی که داشتند بر رسیدن جوامع اسلامی به مدینه فاضله تاکید کردند روندی که متاسفانه امروز تحقق آن در بسیاری از جوامع اسلامی کمرنگ شده است.

وی تاکید کرد: امروز جوامع اسلامی به واقع از مدینه فاضله ای که مدنظر پیامبر در جوامع اسلامی بود فاصله بسیاری دارند و معیارهای حکومتی اسلامی به هیچ وجه رعایت نمی شود از این رو انتظار می رود که دقت و درایت بیشتری در این راستا صورت گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حرکت برخی از کشورهای مسلمان چون عربستان گفت: این قبیل از کشورها به جز اینکه ادعای اسلامی بودن را دارند هیچ معیار و ملاک دین اسلام را در جامعه خود رعایت نمی کنند از این رو قطعا می توان آنها را آفت دین اسلام دانست که در قرآن کریم نیز بارها به این دسته اشاره شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: امیدوارم جوامع اسلامی آنچه پیامبر در گفتار خود بارها به آن تاکید کرده و در کتاب مقدس و ارزشمند قرآن نیز به آنها اشاره شده است را مدنظر قرار دهند چرا که خیر جامعه اسلامی تنها در این مسیر محقق خواهد شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها