۴۵ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با تاکید بر حفاظت از منابع آب استان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ باید ۴۵ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین شود.

۴۵ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود

شاهپور رجایی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با تاکید بر صیانت منابع آب استان اظهار داشت: مسدود شدن چاه‌های آب غیرمجاز در دستور کار قرار دارد که با حکم قضایی این مهم محقق می‌شود.

وی برنامه صیانت از منابع آب شرب استان بوشهر را در اولویت برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: حفظ کمی و کیفی منابع آب شرب محدود استان بوشهر یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از توسعه منابع تامین آب آشامیدنی استان خبرداد و بیان کرد: در این راستا طرح‌های شیرین سازی آب دریا تدوین شده و تا سال 1404 باید 45 درصد از آب شرب استان بوشهر از طریق شیرین سازی آب دریا تامین شود.

رجایی افزود: منابع آب موجود محلی و نامتعارف استان بوشهر نیز برای پدافند غیرعامل و تامین آب اضطراری همچنان حفظ و صیانت می‌شوند.

مشاور مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز گزارشی از صیانت از منابع آب شرب و قرق چاه‌های آب را ارائه کرد و افزود: برنامه صیانت از منابع آب شرب با اولویت قرق چاه‌های آب شرب و انسداد چاه‌های غیرمجاز در محدوده و حریم 500 تا 2هزار متری این چاه‌ها، یکی از ماموریت‌ها است.

امید آزادی‌جو با بیان اینکه 140 چاه آب شرب برای تامین آب شهری و روستایی در استان بوشهر فعال است تصریح کرد: این چاه‌ها حجم تخلیه‌ای معادل 14 میلیون مترمکعب در سال دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان در حریم 2 هزار متری چاه‌های آب شرب یک‌هزار حلقه چاه مجاز و غیر مجاز با مجموع تخلیه 59 میلیون مترمکعب وجود دارد.

مشاور مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تاکید کرد: برای ساماندهی حریم چاه‌های آب شرب باید تمام چاه‌های غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شود.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها