هشدار رییس پلیس فتا تهران بزرگ: شهروندان مراقب فیشینگ باشند

شهروندان مراقب کلاهبرداری با ربات هدایت کننده به صفحات فیشینگ(جعلی) بانک باشند.

هشدار رییس پلیس فتا تهران بزرگ: شهروندان مراقب فیشینگ باشند

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خبر داد: شهروندان مراقب ربات هایی که کاربر را به صفحات فیشینگ (جعلی) هدایت می نماید باشند.

وی ادامه داد: متهمين بدواً اقدام به تهيه ربات يا اپليکيشن ارائه دهنده خدمات مختلفی از جمله افزایش فالوور،دوست ياب، صيغه ياب، ردياب، دوربين لخت کن و .. نموده به نحوي که پس از نصب برنامه به منظور فعالسازي اپليکيشن از کاربر درخواست واريز مبلغ اندکي (معمولا ۲۰۰۰۰ريال) و ارجاع به صفحه فيشينگ را مي نمايند.

سرهنگ تورج کاظمی: این ربات هاي راه اندازي شده عمدتا ارجاع به درگاه وجود نداشته و مستقيماً اطلاعات و رمز کارت طي چند مرحله از کاربر اخذ شده و در تمامي موارد پيغام (صوري عدم ارتباط با بانک) و يا تراکنش ناموفق نشان داده مي شود و سپس حسابتان را خالی می کنند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    این مشکل فقط یه راه حل داره که با مطرح کردن یک سوال به صورت یک عدد مثلا ده رقمی توسط مشتری برای بانک فرستاده میشه...اگر بانک واقعی باشه یک جواب به صورت تصویری از اعداد میاره که در اصل جواب صححیح از سوال مطرح شده مشتری هست ....و این به دان معنی هست که طرف بانک ..یک بانک واقعیه...و دیگه امکان تقلب وجود نخواهد داشت. اگه به صورت ساده ببینیم ..در اصل بانک هم برای احراز هویت خودش یک رمز قراردادی براتون میفرسته ....بعد با خیال راحت ادامه عملیات بانکی رو میشه انجام داد...همین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها