اپل آیپد پرو جدید، جایگزین مک بوک ایر و مک مینی جدید رونمایی میکند

سه شنبه شب، یعنی 30 اکتبر، اپل طی برنامه ای از قبل تعیین شده رویدادی را برگزار خواهد کرد که پیش بینی میشود محصولات جدید و مهمی در آن رونمایی شود.

اپل آیپد پرو جدید، جایگزین مک بوک ایر و مک مینی جدید رونمایی میکند

به گزارش بلومبرگ، اپل در این مراسم قصد دارد آیپد پروهای جدیدی را که مجهز به پورت USB-C هستند رونمایی میکند. یک لپ تاپ 13 اینچی نیز به عنوان جایگزین مک بوک ایر معرفی خواهد شد و در نهایت Mac Mini جدیدی که زمان زیادیست طرفداران اپل منتظر آن هستند، در این مراسم رونمایی خواهد شد. شایعات زیادی پیرامون همین موضوع و کنفرانس بعدی اپل شنیده بودیم اما اکنون که چند روز به برگزاری این مراسم باقی مانده و بلومبرگ در مورد آن گزارشی نوشته، میتوانیم اطلاعات دقیق تری از دستگاه های جدید اپل در اختیار داشته باشیم.

به گفته Mark Gurman، نویسنده رسانه بلومبرگ، وجود دو نسخه از آیپد پرو جدید اپل تائید شده به نظر میرسد. آیپد پرو جدید احتمالا از طراحی جدیدی نیز برخوردار خواهد بود و اپل صفحه نمایش این تبلت را به شکل لبه به لبه و با حواشی بسیار کم طراحی کرده است.

سیستم تشخیص چهره Face ID و پورت USB-C نیز از دیگر مشخصات فنی احتمالی آیپد پرو خواهد بود. در صورت صحت ادعا در مورد پورت USB-C، این اولین بار خواهد بود که اپل از پورت لایتنینگ در یک محصول معروف و مهم خود استفاده نخواهد کرد و بالاخره به واسطه افزایش محبوبیت پورت استاندارد USB-C، از این درگاه در آیپد پرو به کار خواهد گرفت. علاوه بر این، آیپد پرو فاقد دکمه هوم خواهد بود و اپل در آن از تراشه گرافیکی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد که این اتفاق تاکنون در هیچ یک از نسل های آیپد صورت نگرفته است.

از آیپد پرو که بگذریم، احتمالا یکی از جذاب ترین محصولاتی که سه شنبه کوپرتینویی ها از آن رونمایی میکنند، نسل جدید مک بوک ایر با برخورداری از یک نمایشگر باکیفیت تر باشد. هنوز دقیقا مشخص نیست که مک بوک ایر جدید به چه شکل خواهد بود اما احتمالا از برخی از قسمت های بدنه دستگاه بروزرسانی خواهد شد. اما اینکه آیا مک بوک ایر جدید، نسلی تازه خواهد بود یا فقط یک بروزرسانی از نسل فعلی است هنوز مشخص نیست. به گفته بلومبرگ، این لپ تاپ از نمایشگر 13 اینچی برخوردار است.

طرفداران کامپیوترهای سری Mac Mini اپل نیز بالاخره بعد از انتظاری بسیار طولانی مدت در رویداد هشتم آبان این شرکت پاداش خود را با دستگاهی تغییر یافته دریافت خواهند کرد. دستگاهی که برای اولین بار از سال 2014 به بعد، تغییراتی اساسی را از نظر مشخصات فنی به خود دیده است. بلومبرگ مدعی است سری جدید مک مینی مجهز به پردازنده های جدید و دیگر ویژگی ها برای کاربران حرفه ای خواهد بود. نسخه بروزرسانی شده کامیپوترهای iMac و iMac Pro نیز به همراه یک مک بوک 12 اینچی قدرتمندتر در دست کار است اما مشخص نیست این محصولات برای رویداد روز سه شنبه آماده باشند.

منبع: سخت افزار مگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها