دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

مردم را نسبت به 13 آبان نگران نکنیم/ به فکر بهبود اوضاع اقتصادی کشور باشیم نه تحریم‎ها

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‏‎رود که رسانه‎ها و مسئولین کشورمان در انتشار اخبار و بیان اظهارات خود پیرامون تحریم‎های آمریکا در 13 آبان دقت کنند تا این روند سبب نگرانی مردم نشود.

مردم را نسبت به 13 آبان نگران نکنیم/ به فکر بهبود اوضاع اقتصادی کشور باشیم نه تحریم‎ها

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه چه راهکارهایی باید از سوی ایران در راستای تحریم‎های جدید آمریکا که قرار است بخشی از آن در 13 آبان ماه اجرایی شود اتخاذ شود اظهار کرد: سیاست‎ها و رویکردهایی که از سوی دونالد ترامپ از زمان حضور در مسند ریاست‎جمهوری آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است به خوبی نمایانگر این است که آمریکا برای مقابله با ایران دست به دامن اقدامات متعددی شده است.

وی افزود: طی سال‎های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همواره از سوی آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی تحت فشارهای اقتصادی قرار داشته اما با اتخاذ رویکردهایی به گونه‎ای توانسته است گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‎های آمریکا علیه کشورمان پس از خروج ترامپ از توافق برجام عملا آغاز شده است تصریح کرد: اخباری که این روزها تحت عناوین مختلف پیرامون تحریم‎های نفتی ایران در 13 آبان ماه از سوی آمریکا در رسانه‎های مختلف منتشر می‎شود شاید به واقع درست باشد اما مردم باید بدانند که این تحریم‎ها به مانند محدودیت‎های گذشته است که آمریکا علیه کشورمان اعمال کرده و تازگی ندارد.

جمالی خاطرنشان کرد: در شرایطی که این روزها خصومت آمریکایی‎ها علیه ایران به سرکردگی دیوانه‎ای چون ترامپ افزایش پیدا کرده قطعا لازم است که ما باتوجه به نوسانات اقتصادی که در کشورمان وجود دارد راهبرد دقیقی را به مانند گذشته در جهت مقابله با این تحریم‎ها اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه اقتصادی با رویکردهای دولت به خصوص در کنترل نرخ ارز ما توانستیم تقریبا به یک ثبات نسبی دست پیدا کنیم اما قطعا برای تداوم این وضعیت و کاهش تاثیرپذیری اقتصاد کشورمان از اتفاقات بیرونی چون تحریم‎ها لازم است که یک اتحاد و انسجام داخلی در کشورمان صورت گیرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت امروز کشور نیازمند دوری از هرگونه حرکت افراطی است اظهار کرد: ملت و مسئولین ایران درادوار مختلف ثابت کردند که به راحتی می‎توانند بر مشکلات فائق شوند از این رو قطعا برای مقابله با ترامپ و تحریم‏‌های آمریکا نیز راه‎حل‎هایی وجود دارد که ایران به خوبی با آنها مقابله کرده است.

جمالی تصریح کرد: از رسانه به خصوص فعالان عرصه مجازی نیز انتظار است که با درج اخبار درست و بر محوریت عقل مردم را از تحریم‎های پیش رو نگران نکنند چراکه اگر به صورت سرانگشتی هم بخواهیم حساب کنیم ملت ایران همیشه در شرایط تحریم بوده و توانسته در این مسیر به اهداف مدنظر خود نیز دست پیدا کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها