درمان سه سوته ناباروری با خرنوب!

استفاده از گیاهان دارویی برای درمان مشکلات بدن، مورد پسند خیلی از افراد است.

درمان سه سوته ناباروری با خرنوب!

در راستای علاقه مندی افراد به طب سنتی در این مطلب برای شما از گیاهی به نام خرنوب صحبت کرده ایم که خواص جالب و کاربردی ای دارد. البته که قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی یا غیرگیاهی حتما با پزشک مشورت کنید تا دچار تداخل دارویی نشوید.

گیاه خرنوب چیست؟
گیاه خرنوب (Carob Tree) از دسته گیاهان دارویی است. از مهمترین خواص خرنوب حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی مانند کاهش تحرک اسپرم مردان است.

خرنوب نوعی گیاه مدیترانه‌ای و از گروه گیاهان دارویی است که میوه و دانه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. مهمترین خاصیت خرنوب استفاده از آن به منظور تقویت قوای جنسی و حل مشکلات ناباروری به ویژه مشکلاتی از قبیل کاهش تعداد و کاهش تحرک اسپرمدر مردان است. علاوه بر آن خرنوب خواص درمانی دیگری نیز دارد که از آن جمله از بین برنده تورم ریه‌ها، خلط‌آور، پیشگیری کننده سرطان ریه و ... است و از گذشته های دور اطبا یونانی خوردن این گیاه را توصیه میکرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با خواص خرنوب و طریقه مصرف این گیاه دارویی با ما همراه شوید.

خواص خرنوب (طبیعت و خواص درمانی)

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد. برخی از مهمترین فواید خرنوب عبارتند از:

مهمترین و اصلی‌ترین خاصیت خرنوب استفاده از آن برای رفع مشکلات نابارری مردان می باشد. مصرف دانه های این گیاه، باعث افزایش تحرک اسپرمها و کیفیت آنها میشود و از همین رو مشکل ناباروری آقایان که عموما به دلیل کمبود اسپرم و کندی سرعت آن مربوط میشود را برطرف میکند. به این منظور، خرنوب را هسته گرفته و با گیاه جنسینگ، گرد لقا و گرد گل آسیاب و به آن مقدار 500 گرم عسل اضافه کنید. از این معجون هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کنید. مصرف این معجون باعث تقویت قوای جنسی نیز میشود.

از دیگر خواص خرنوب خاصیت خلط آور بودن است و به همین دلیل به درمان سرفه و مشکلات دستگاه تنفسی کمک میکند. همچنین مصرف این گیاه برای درمان تنگی نفس و تورم ریه مفید است.

خرنوب و تاثیر آن برکلسترول

گیاه دارویی خرنوب برای پیشگیری از خطر بیماری های قلبی عروقی مفید است چرا که مصرف آن باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL ) و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) میشود.

خرنوب و دستگاه گوارش

استفاده از خرنوب برای درمان اسهال نیز مفید است. به این منظور دانه‌های داخل خرنوب را پس از خارج کردن آسیاب کرده در زمان نیاز یک قاشق مرباخوری به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

مصرف خرنوب برای ا فزایش اشتها نیز مفید است. به این منظور مقداری از این گیاه را آسیاب کرده یک قاشق مرباخوری قبل از صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

جوشانده خرنوب

مصرف جوشانده خرنوب برای درمان بیشتر موارد ذکر شده در بالا موثر است. برای این منظور ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده‌اید را به یک لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید.

اجازه دهید جوشانده کمی سرد شود. سپس آن را صاف کرده و نیمی از آن را صبح ناشتا و نیمی دیگر را قبل از خواب شبانه میل کنید. لازم است این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

ترکیبات شیمیایی خرنوب

گیاه خرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامینای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب1 ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است.

گیاه شناسی خرنوب

خرنوب میوه درختی به همین نام است. رنگ این میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. دارای طعم بسیار شیرین شبیه عسل است و در داخل آن 12 تا 16 دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود .همانطور که ذکر شد، خرنوب از گیاهان مدیترانه ای است و از میان کشورهای حاشیة دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه فراوان پرورش می‌یابد. در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد.

ارزش غذایی خرنوب

از شیره خرنوب در صنایع غذایی نیز استفاده میشود. در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده میشده است. امروزه نیز یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی به ویژه برای کسانی است که در رژیم غذاییشان می بایست قند را حذف کنند. برخی از مهمترین مزایای استفاده از خرنوب در صنایع غذایی شامل موراد زیر میگردد:

خرنوب دارای مقدار زیادی فیبر است.

سرشار از آنتی اکسیدان است.

کمتر از ۱% قند و چربی دارد.

فاقد کافئین و گلوتن است.

دو برابر کاکائو کلسیم دارد.

استفاده ازآن برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

مضرات خرنوب (موارد احتیاطی و منع مصرف)

استفاده از گیاه خرنوب، برای افرادی که میزان تحرک اسپرمشان صفر است، به هیچ عنوان توصیه نمیشود زیرا هیچ تاثیری در ایجاد تحرک نخواهد داشت و تنها برای افرادی مفید است که میزان تحرک اسپرمشان کم است. بنابراین توصیه میشود قبل از استفاده حتما از نتایج آزمایشات خود مطلع باشید.

منبع: الو دکتر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • وحید قربانی
    2

    سلام برای ناباروری صفرهم خرنوب جواب میده ازکجا تهیه کنیم

    نظرات شما -
    • نفس بیلری
      0

      سلام برای صفرمرزنحوش بخورید حرکت ک کرد خرنوب بخوز

  • عباس به خوی
    0

    باسلام و عرض خسته نباشید بنده دچار بیماری صرع هستم به همین دلیل نمیتوانم باروری داشته باشم راهنماییم کنید.باتشکر.

  • بهروز اسدی
    1

    سلام خسته نباشید. من اسپرمم صفر. بقیه چیزها نرمال. چه مقدار خرنوب مصرف کنم. آیا جواب میده

    نظرات شما -
    • نفس بیلری
      0

      داداش وقتی صفرهس بایداول مرزنجوشش بخوریدحرکتش خوب شد بعد فقط خرنوب رو صب ناشتا و شب موقع خواب خورد الان تا از صفرحرکت نکرده خرنوب خطرناکه .

  • م م
    2

    یعنی کسی که اسپرم نداره ضرر داره بخوره

    نظرات شما -
    • م ف
      3

      سلام من تعداد اسپرمم خوبه فقط حرکتشون صفر هست آیا میتونم

  • م ف
    0

    سلام من تعداد اسپرمم خوبه ولی حرکتشون صفر هستش آیا میتونم ازجوشانده خرنوب استفاده کنم ممنون

  • روح الله برزگر
    0

    سلام.اسپرمهای من بسیار ضعیف و حرکتشون هم خیلی ضعیف هستند.مایع اسپرمم هم اصلا پرتاب ندارد.یکبار هم عمل واریکوسل انجام دادم ولی متاسفانه جواب نگرفتم.ازشما خواهشمندم که منو راهنمایی و کمکم کنید.ممنون میشم.

  • آریا
    0

    سلام دانه های خرنوب خیلی سفتو سخته،آیا برای مصرف حتما باید دانه هاشم خرد بشه؟

    نظرات شما -
    • پری
      0

      من شنیدم دانه هاش سمی هست اصلا نباید استفاده کرد

  • ابوالفصل
    1

    مرزنجوش چرا بخوره

  • موسوی
    4

    سلام،همسر من Azooesperm(آزو اسپرم)هستن یعنی اسپرمشون صفره،ای وی اف انجام دادیم اما نتیجه منفی بود،بیضه هاشون هم از حالت طبیعی کوچیک تره،آیا استفاده ازین گیاه تاثیری داره؟و طریقه مصرفش چیه.ممنون میشم کمکمون کنید

    نظرات شما -
    • شادمهر
      0

      سلام خانم بزرگوار یکی از اقوام ما ناباروری شدید داشت پیش طبیب حائری رفت الان بچه شون یک سالشه آقای حائری یکی از اساتید حرفه ای و کار بلد طب سنتی هست اگه خواستین برید با این شماره زنگ بزنید 09101494662

  • amirna
    0

    سلام من خرنوب واسیاب کردم و همسر ناشتا یک قاشق تو ی لیوان سر خالی اب جوش میریزه و میخوره اینجوری باید درست شه یانه طریقه ای دیگه ای داره

    نظرات شما -
    • Golpilar
      0

      سلام پودرشو با عسل قاطي بكن هر روز يه قاشق مربا تو يك ليوان شير گرم حل كنن بخورن

  • محمد
    0

    سلام دوستان بنده ۱۵ سال که بچه دارنشدیم هردکتری که رفتم اسپرم زیاد نشد تا این چند وقت که از دارو گیاهی استفاده کردم که اسپرم بیشتر حدنورمال رسید داروی که استفاده کردم .پودر گل اکیده یک قاشق چای خوری با ۱۰۰ گرم روغن زیتون قاتی کردم روزانه یک قاشق مرباخوری الان اسپرمم تبیعیه ومنتظرم که خدا چه قسمت بکنه .ان شاءالله که هرکی استفاده بکنه نتیجه بگیره یاحق..

    نظرات شما -
    • t.j
      0

      سلام ببخشید پودر گل ارکیده رو از کجا تهیه کردین

    • علی
      0

      سلام کل ارکیده را از کجا پیدا کردی من پیدا نکردم شرمنده ادرس میدهی من برم بگیرم از هشگرد یا حق

  • م...م
    2

    سلام من خانومم 5سال بچه دار نمیشم. دکترا میگن میتونی بچه دار بشی ميخواستم بدونم میتونم از خرنوب استفاده کنم

    نظرات شما -
    • شاهدی
      0

      سلام.بله خرنوب واقعا عالی هست میتونین امتحان کنین.ما به تمام نقاط ایران ارسال میکنیم.دوست داشتین به پیچ در اینستاگرام سر بزنید و یا با شماره ۰۹۳۹۵۴۹۰۶۷۵تماس بگیرید Darman.nabarvary

    • لیلا حیات
      1

      سلام من ۱۷ سال بچه دار نشدم و فقط با چند هفته خوردن خرنوب باردار شدم

    • دوست
      2

      مگ میشه نشی ولی پشت کارت باید زیاد باشه هرچقدر ک میتونی رابطه داشته باش شبی دو بار یا سه بار

  • نازی یاسی
    0

    سلام خسته نباشید طبق نوشته ها مرزنجوش که میل جنسی را کم میکنه وحرفی دال بر اینکه برا اسپرم خوب هست ننوشته؟؟؟

  • حسینی
    1

    سلام،همسرم(آزو اسپرم)هستن یعنی اسپرمشون صفره،بیضه هاشون هم از حالت طبیعی کوچیک تره،آیا استفاده از گیاه خرنوب تاثیری داره؟و طریقه مصرفش چیه.ممنون میشم کمکمون کنید

  • محمد جواد غلامرضایی
    0

    اسپرم من همه چیز خوب است اما حرکت ندارد راه حلی دارد

  • احمدنیسی
    0

    سلام میل جنسیم ضعیف است...وحتی فشاراسپرم ضعیف است باید چکاری انجام بدم..ممنوم اگه راهنمایم کنید..

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      داروی "تین فیل" رو در طب اسلامی پیگیری کنید و پیدا کنید

  • چگینی
    0

    متن پیام خود را بنویسیدسلام شوهر منم پرتاب اسپرمش ضعیفه واقعا نمیدونم چکار کنم خرنوب تاثیری داره

  • امیرجعفری
    0

    سلام‌ دوستان‌ خربوب‌ برای‌ افزایش‌ اسپرم‌ عالیه‌ خیلی‌ ها‌ بودن‌ که اسپرمشون‌ ۱۰‌ ۲۰‌ میلیون‌ بوده‌ ی‌ دوره‌ استفاده‌ کردن‌ ازخرنوب‌ بعد‌آزمایش‌ دادن‌ دیدن‌ شد‌ ۹۰‌ میلیون‌ ۱۰۰میلیون‌ خیلی‌ زیاد‌ شده‌ طریقه‌ مصرف‌ یک‌ لیتر‌ اب‌ جوش‌ وتعداد‌ ۷عدد‌ خرنوب‌ رو‌ کوچک‌ میکنید‌ میدازید‌ به‌ اب‌ جو‌ و۵‌ دقییه‌ جوش‌ خورد‌ بعد‌ نیم‌ ساعت‌ خنگ‌ ودریک‌ بطری‌ ریخته‌ وتا‌ یک‌ هفته‌ اول‌ ناشتاصبح‌ یک‌ لیوان‌ شب‌ هم‌ ی‌ لیوان‌ بخورید‌ موقع‌ خواب‌ بعداز‌ ۷روز‌ فقط‌ شبها‌ موقع خواب‌ یک‌ لیوان‌ بخورید‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ یک‌ ناه‌ الی‌ ۳ماه‌ واقعا‌ معجزه‌ میکنه‌ یاعلی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام من تمایل میل حنسیم هیلی خوبه حداقل هفته ۲بار ۵۹سال دارم ۴سال قبل دکترگفت ۲درصد اسپرم داری میخواهید درمان بشید بگه داربشیدگفتم نه. ولی الان اگر بهم نمیخندید واقعا بچه میخام.. البته. همسرم هنوز یاسه نیست ..اکر خرنوب بخورم ممکنه جواب بدهد لطفا هرکدامتان که اگاهی کاملتر دارید به ایمیلم پاسخ بدید ضمنا شغل خودم. بهترین عسل صددرصدشهد کل. گردگل. برموم. ومحصولات زنبور. و. بهترین زعفران. و ریسه زعفران. درجه یک. عالی خالص را دارم میفروشم قم. هستم
      ۰۹۱۲۱۵۱۵۳۹۶. لطفا درحدممکن به تلفنم پاسخ بدید

  • دنیا
    3

    سلام میشه لطفا نحوه استفاده مرزنجوش رو واسه افراد آزواسپرم بفرمایید در جواب سئوال یکی از دوستان ک گفتن اسپرمشون صفر هست فرمودین ک ابتدا باید مرزنجوش مصرف کنن بعد خرنوب من همسرم آزواسپرم هستن و یک ماه هست ک جوشانده خرنوب مصرف میکنن ممنون میشم راهنمایی کنید

    نظرات شما -
    • طاهامحمودی
      2

      سلام شوهرابجی من اسپرمش صفربودخرنوب خوردالان رفته بالا حتی دکتر گفت ایواف هم نمیشه چون اصلأ نداره ولی حالا ایواف کرد وحاملست

    • خانسالار
      0

      سلام دوستان دمنوش خرنوب باجنسینگ معجزه میکنه،،من ۱۵روزصبح وشب استفاده کردم،،اسپرم 21میلیون شد34میلیون،،حرکت وتحرک اسپرم هم هرکدام 15درجه زیادشد،،ازخدای بزرگ تشکرمیکنم که این نعمت رودراختیاربشرناشکرش قرارداده

  • بهروز حاتمی
    2

    سلام ازمایش دادم دکتر گفت اسپرم ضعیف شده هر روز هم ضعیفتر میشه باید چکار کنم خرنوف بخورم بهتر میشه یا ضرر داره

    نظرات شما -
    • شادمهر
      1

      سلام دوست گرام یکی از اقوام ما به شدت نابارور بود رفت پیش طبیب حائری الان بچه ش یک سالش هست شماهم برید ضرر نمیکنید اگه دوست داشتین برید با این شماره تماس بگیرید 09101494662

    • ملکه ی احساس
      0

      سلام خوبیدشوهرمنم اسپرم هاش ضعیف بودچن سال ب هردکتری رفتیم ولی بی وفایده بود اخرین دکتری ک رفته بودم ی اقابودک ویزیت میدادبهمون شیره ی خرنوبو توسعه کردماهم اومدیم زودخریدیم وشوهرم هروزخوردالان خداب همه ی اونایی ک منتظربچه هستن بچه های سالم بده ما۲تاپسرداریم اونم بعد۵سال خداداد یکی ۵سالشه یکی۳ساله شیره ی خرنوبومصرف کنین ضررنداره

    • چمشید
      1

      من ۱۵ ساله نازایی دارم ۷ ماه خرنوب میخرم نتیجه نگرفتم چیکار کنم راه نمای کنیت

  • شادمهر
    0

    سلام و خدا قوت به سایت بسیار خوبتون با اجازه شما میخوام یه پزشک طب سنتی واقعا حرفه ای معرفی کنم چون فامیل ما شدیدا نابارور بود اما با مراجعه به طبیب استاد حائری الان بچه شون یک سالشه فامیل ما رو همه نا امید کرده بودن اما آقای حائری واقعا عجیب کار میکنه شماره شون رو میذارم اگه کسی رفت و مشکلش حل شد واسه من دعا کنه 09101494662

  • ناصر پاکروان
    2

    سلام خسته نباشید میشه از خرنوب خانم استفاده کنه یا فقط مردها میتوانن استفاده کننه یا اینکه باهم استفاده کنیم کی باید باید استفاده ببخشید موقع که پریود است استفاده کنیم یا بعداز پریود خانم استفاده باشه من الان ۱۰ساله ادوزاج کردیم بچه دار نیمشم

  • ناشناس
    0

    سلام آیا میشه چند بار خرنوب را جوشاند؟؟

  • ناشناس
    1

    سلام
    خرنوب عرض 2 ماه واقعا معجزه میکنه. اونایی که مشکل کم تحرکی و تعداد اسپرم دارن امتحان کنند.من 2 ماه استفاده کردم نتیجه گرفتم.
    البته من همراه خرنوب هر روز یک عدد قرص ال کارنتین و یک عدد ویتامین c جوشان و قرص امگا 3 و قرص ویتامین E و یک لیوان معجون استفاده کردم. یعنی یک قاشق خرنوب آسیاب شده به یک لیوان شیر خرما یا معجون اضافه می کردم ماه دوم که آزمایش اسپرم دادم به حد نرمال رسیده بود والان هم صاحب فرزند هستیم.
    من معجزه خرنوب دیدم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها