مرز خسروی امسال در دسترس نیست/تردد کامیونهای مواکب تسریع می شود

سفیر ایران در عراق گفت: با توجه به عدم آمادگی طرف عراقی برای تجهیز امنیتی مرز خسروی امسال این مرز در دسترس زوار اربعین نخواهد بود.

مرز خسروی امسال در دسترس نیست/تردد کامیونهای مواکب تسریع می شود

ایرج مسجدی امروز پنجشنبه در گفتگو با رادیو اربعین اظهار داشت: هم اکنون عبور زوار از مرزهای چذابه و شلمچه به راحتی امکان دارد و تنها در مرز مهران مشکلی برای تردد زوار به وجود آمده بود که با استاندار ایلام در این مورد صحبت شده و تلاش برای رفع این گره وجود دارد.

وی افزود: تردد خودروهای تجاری به مدت ۴۸ ساعت در مرز مهران متوقف می شود تا تردد کامیون های مواکب تسریع شده و امکانات پذیرایی از زوار ایرانی زودتر در عراق برقرار شود.

سفیر ایران در بغداد اضافه کرد: برای همین منظور یک مسیر عبوری کامیون ها با هماهنگی های انجام شده به دو مسیر افزایش یافته است تا معطلی ها کم شود.

مسجدی ادامه داد: افزایش مدت زمان بروکراسی اداری کنسول های دائم و موقت عراق در ایران به دلیل افزایش بروکراسی های اداری سفارت عراق است که البته با این روند، مشکلات سال های گذشته رفع شده و نتایج خوبی برای طرفین ایرانی و عراقی دارد.

وی دیدار وزرای کشور ایران و عراق طی روزهای اخیر را حرکتی مثبت در راستای ایجاد مانیفست مشترک بین دولت ها در ایام اربعین دانست و گفت: با این اقدام مشکلات موجود طرح و راه حل های لازم اتخاذ شده است.

سفیر کشورمان در بغداد در پاسخ به انتقاد مردم از افزایش کرایه خودروهای عراقی گفت: عراقی ها هیچ افزایش کرایه ای نداشته اند و متاسفانه این اختلاف نرخ ناشی از کاهش ارزش ریال ماست.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها