یوسفی در گفت و گو با خبرفوری:

دستگاه‎های پرتودرمانی ایرانی کسی را نابینا نمی‎کند/ مردم به شایعات توجه نکنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: علی‏رغم اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‎ها تجهیزات پزشکی ساخت داخل در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند و روند درمانی بیماران به مانند گذشته در حال جریان است.

دستگاه‎های پرتودرمانی ایرانی کسی را نابینا نمی‎کند/ مردم به شایعات توجه نکنند

همایون یوسفی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه تجهیزات و داروهای پزشکی ساخت داخل از استاندارهای لازم برخوردار نیستند اظهار کرد: درست است که ما در حال حاضر به دلیل اعمال بخشی از تحریم‎های آمریکا و البته نوسانات ارزی در بخش‎های مختلف دچار مشکلاتی هستیم اما قطعا این رویه به معنای نقض توانمندی‎های داخلی ما نیست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی سال‎های اخیر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پیشرفت‎های قابل قبولی داشته است از این رو قطعا بی‎انصافی است که بخواهیم در شرایط فعلی این دستاوردها را زیرسوال ببریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر تنها در بخش تعمیرات بخشی از دستگاه‎های پزشکی که ساخت خارج هستند با مشکلاتی روبه رو هستیم که امیدواریم با رایزنی‏های وزارت بهداشت اقدامات لازم در جهت تعمیر این دستگاه‎ها نیز صورت گیرد.

یوسفی با رد خبرهای منتشر شده پیرامون اینکه دستگاه‏های پرتو درمانی ساخت ایران موجب نابینایی می‏شود اظهار کرد: بعد از انتشار این قبیل اخبار از سوی افراد و برخی از رسانه‎ها ما در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پیگیری‎های لازم را در این راستا از نهادهای مرتبط به خصوص وزارت بهداشت انجام دادیم و مشخص شد که این اخبار اساسا کذب است و هیچ مقام مسئولی تا به امروز در این راستا اظهارنظر نکرده است.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و کسی که سال‎ها در عرصه پزشکی فعال بوده است به مردم اطمینان خاطر می‎دهم که در حوزه درمان و بهداشت کشور هیچگونه مشکلی از نظر تجهیزات پزشکی وجود ندارد و مردم به اخباری که در این راستا منتشر می‏شوند خیلی توجه نکنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها