در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

انتقاد شدید عضو کمیسیون اجتماعی از حضور بازنشستگان در نهادهای اجرایی/ خودتان شجاعانه استعفا دهید/ جوانان گناه دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به حضور مدیران و کارمندان بازنشسته در نهادهای اجرایی کشور انتقاد کرد.

انتقاد شدید عضو کمیسیون اجتماعی از حضور بازنشستگان در نهادهای اجرایی/ خودتان شجاعانه استعفا دهید/ جوانان گناه دارند

سهیلا جلودارزاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای اجرایی اظهارکرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان حضور بازنشستگان در مناصب اجرایی و پست های مدیریتی ممنوع شده است از این رو باتوجه به این موضوع هیچ نهاد و ارگانی حق استفاده از نیروهای بازنشسته را ندارد.

وی با اشاره به حضور پررنگ بازنشستگان در بدنه اجرایی کشور تاکید کرد: در هیچ کشوری بازنشستگان بعد از پایان دوران خدمت خود حق ندارند در پست های اجرایی حضور داشته باشند روندی که متاسفانه در ایران برعکس است و ما شاهدیم که بیشتر افراد یک نهاد اجرایی کارمندان بازنشسته هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران ما در نهادهای مختلف همواره در سخنان و اظهارنظرهایشان از حضور جوانان در عرصه اجرایی کشور سخن می گویند ولی خودشان با وجود گذشت چند سال از بازنشستگی هنوز در نهادهای اجرایی مشغول به کار هستند و اجازه نمی دهند نیروی جوانان وارد بازار کار شوند.

جلودارزاده تصریح کرد: قطعا بسیار خوب است که ما از تجربه مدیران و کارمندان بازنشسته در امور اجرایی کشور استفاده کنیم اما بدون شک این امر دلیلی برای استمرار حضور آنها در مناصب اجرایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور به خصوص در حوزه اشتغال انتطار می رود که افرادی که بازنشسته هستند بدون اینکه برخورد نظارتی با آنها صورت گیرد از سمت خود استعفا دهند تا فرصتی برای جوانان تحصیلکرده که متاسفانه با دغدغه شغل روبه رو هستند فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای اجرایی اگر بازهم از افراد بازنشسته در قالب عناوین مختلف در نهادهای اجرایی استفاده شود امکان برخورد قانونی با این موضوع از سوی نهادهای نظارتی از جمله قوه قضائیه وجود دارد.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: اشتغال امروز یکی از دغدغه های اصلی کشور و دولت محسوب می شود از این رو برای تحقق این مهم لازم و ضروری است که خود دولت در جهت حذف نیروهای بازنشسته وارد عمل شود تا آنچه مورد مطالبه مردم در بحث اشتغال است عملیاتی شود.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار می رود افراد بازنشسته بیش از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرصت را برای حضور نیروهای جوان آماده می کردند اما با توجه به اینکه این امر تا به امروز صورت نگرفته با تصویب چنین قانونی انتظار است که مدیران و افراد بازنشسته با استعفای شحاعانه فرصت را برای جوانان جویای کار فراهم کنند چرا که گناه دارند این جوانان با مدارک بالای تحصیلی بیکار باشند و نتوانند از تحصیلات خود سودی ببرند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • حسن
    0

    واقعا اگه ميدونيد گناه دارند كمتر دزدي كنيد تا به انها هم برسد جلوي پولهاي كه به كمك سورية فلسطين عراق يمن ،،،،،،،،، ميرود بگيرند با اين چند باز نشسته كاري پيش نمي رود عاقل باشيد

  • بیکار
    0

    مدیونند کسانی که جای جوانهای بیکار را میگیرند. و دو تا دوتا حقوق به زن و بچه هایشان میرسانند و جوانهای ما بدلیل بیکاری قادر به ازدواج و ادامه زندگی معمولی هم نیستند. فرزندانشان هم خارج هستند. ضمنا باید این طرح در شرکتهای خصوصی هم اجرا شود چون الان قرار است بازنشستگان به ظاهر از دستگاههای دولتی بروند و بعد میروند به شرکتهای واگذار شده خصوصی و نیمه خصوصی و آنجا شروع میکنند ظاهرا هیچ تغییری صورت نمیگیرد و فرقی نمیکند. لطفا نمایندگان محترم پیگیری فرمایید که در جاهای دیگر هم شاغل نشوند. خدا خیرتان بدهد.

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      مسئله کار کردن و یا کار نکردن بازنشسته ها نیست مسئله اینه که بلد نبودن و نیستن درست کار کنن که وضع مملکت این شده برن کنار شاید یکی که بلد کار کنه و کشورش رو دوست داره و به وضع مردم و مشکلاتشون اهمیت میده بیاد کار کنه و مشکلاتی که قبلیا ایجاد کردن حل بشه

  • ايرج
    0

    اينكه چند عزيز بازنشسته كه جمعاً به ده هزار نمي رسد از تجربياتشان استفاده نكنيم مشكل بي كاري حل نمي شود ما ده ميليون بيكار واقعي داريم نه جند هزار نفر در ضمن راه‌حل مشکلات و معضلات مذکور عمدتا سياسي است. ازاين‌رو تصور اين‌که بدون تجديدنظر در راهبردها و سياست‌هاي کلان و با تمسک به تاکتيک‌ها و تصميمات بخشي بتوان بر بحران‌هاي موجود فائق آمد، تجربه‌اي تکراري و شکست‌خورده است . تحريم دور بزنيم از كشنگي نمي ميريم ولي توسعه نداريم پرچم كشتي مثل سانچي عوض كنيم و يا ده درصد تخفيف نفت بديم يا بيمه كشتي با خودمون اينها خوبه ولي كارساز نيست گويا ما به تب راضي هستيم تا نميريم "عقل سلیم" اداب اجتماعی مجموعه قواعدی است که نشان دهنده ملاحظه ( مدارا تدبير تقييه ) ما در قبال دیگران است و اینکه فقط بر اساس منفعت شخصی گروهي افراطي رفتار نمی‌کنیم. از اسلام و كشور داري فقط از صد قانون يك قانون رعايت كنيم اما اساس آداب اجتماعی عقیده اکثریت است ( مذاكره )و می‌توان از آن برای اعمال قدرت هم استفاده کرد ايا اكثريت اين نوع حكومت اذاري را قبول دارند يا نه؟ به نظر می رسد علاوه بر فشارهای مستقیم معیشتی، ناامیدی بخش های وسیعی از جامعه که به بهبود شرایط بعد از توافق هسته ای شدیدا امیدوار و سپس به‌شدت نامید شده اند، در توسعه تصميم عمومی نقش تعیین کننده‌ای داشته است . ملت داشت بعد از برجام نفس مي كشيد كه اين نفس گرفته شد. به گرایش و تفکر سیاسی واحدی هم وابسته نیستند. چرا ما كه مي دانيم ده سال آينده حداقل 50درصد به زير فقر مي روند و ابر تورم داريم . چرا شعار داديم ما توليد مي كنيم ما حتي توان توليد دون مرغ نداريم . چون ما اقليم خوب كشاورزي نداريم نمي شه با جمعيت ايران تصميمات مانند منع بكار گيري بازنشسته را داد ما خداوند نفت داده گاز داده ولي نفت و گازمان 50درصدش مشترك بين مثلاً ايران قطر هست ولي باز داريم چند بازنشسته را بزرگ مي كنيم يكي مي مرد از بينوايي يكي گفت خانم جون زردك ( دسر ) مي خواهي زردك كاري است كه مسئولين بخصوص مجلس ها انجام مي دهند. جرات ندارند داد بزنند بسه ملت ارزوي مرگ دارند بسه موشك بسه جنگ . بايد داد بزنند هر كس كلمه موشك ووو بكار برد اعدام بشه

  • فاطمه حجتی
    0

    به کار گیری افراد جدید و بازنشستگی افرادی که چهل سال کشور رو گردوندن برای اینه که راهکار ها تغییر کنه شاید از این وضعی که تو کشور به وجود آوردن بشه نجات پیدا کرد وگرنه با کنار رفتن چند نفر بدون تغییر رویه ها چیزی درست نمیشه ....یکی به این بازنشسته ها بگه اگه شما بلد بودین کار کنین وضع کشور این نبود لطفا تجربیاتتون رو هم نگه دارین برای خودتون یک هشتک هم راه بندازین من استفا میدهم چون بازنشسته ام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها