تلاش تیم ترامپ برای دیدار با روحانی در ساعت صفر / امشب نیویورک شاهد یک اتفاق عجیب خواهد بود؟

ساعتی مانده به نطق سالانه حسن روحانی و دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، حرف و حدیث‌ها درباره دیدار احتمالی روسای جمهور ایران و آمریکا شدت گرفته است.

تلاش تیم ترامپ برای دیدار با روحانی در ساعت صفر / امشب نیویورک شاهد یک اتفاق عجیب خواهد بود؟

با وجود اینکه مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که تهران هیچ علاقه‌ای به دیدار با مقامات آمریکایی ندارد، اما واشنگتن بارها تاکید کرده که مایل است این ملاقات انجام شود.

پس از انکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد درخواست‌هایی از سوی ایران برای ملاقات ترامپ و روحانی مطرح شده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان چندی قبل به صراحت این ادعا را رد کرد اما همین ادعا امروز و در آستانه سخنرانی دو رئیس‌جمهور در نیویورک بار دیگر تکرار شده است.

برخی تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که این اظهارنظرها باهدف ایجاد جنگ روانی برای اثرگذاری بر بازار ایران صورت می‌گیرد.

در همین راستا دونالد ترامپ در توییتی نوشته است: برخلاف درخواست‌ها، برنامه‌ای برای ملاقات حسن روحانی ، رئیس‌جمهور ایران ندارم. شاید یک روزی در آینده با وی ملاقات کنم. مطمئنم که او مردی دوست‌داشتنی است. این توییت البته واکنش رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل را در پی داشت که در گفتگو با رویترز به ادعای ترامپ در مورد رد درخواست برای دیدار با همتای ایرانی‌اش: ایران درخواست ملاقات نداده است.

همزمان با این خبرسازی‌ها، مقامات کشورمان امروز با اعضای باقی مانده در برجام جلسه تشکیل داده و درباره سازوکارهای مالی تازه به توافق رسیده‌اند. موضوعی که به‌نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن، ترامپ را به‌شدت منزوی خواهد کرد.

شاید برای همین است که تیم ترامپ تلاش برای برقراری ارتباط با روحانی در نیویورک را افزایش داده‌اند اما روحانی دیشب درباره این دیدار احتمالی گفت که نمی‌شود با کسی قهوه خورد که رفتارش علیه شماست.

با این همه شما درباره احتمال دیدار دو رئیس‌جمهور چه فکر می‌کنید؟ اینجا کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • کاربر ناشناس
    0

    باید مسیولین مشکل ایران و امریکا را حل کنن. نباید از عده ای خاین و دلواپس که هم صدا و هم نوای ال یهود و ال سعود هستند واهمه داشته باشند امثال حسین اورشلیم دشمن ملت هست نظر انها نباید مانع ارتباط ما با دنیا باشد انان داعش نوین و خاین به ملت هستند ختی با خودشان هم جنگ دارند باور نمی کنید اورشلیم پست را مرور کنید هر روز دم از جنگ میزند حسین اورشلیم

    نظرات شما -
    • keyno valipour
      0

      این آلی نیست

    • جواد
      0

      این خاینها دقیقا کیا هستند؟ حداقل تا اونجا که رفته پشت درهای بسته یه ملاقاتی بکنن ببین حداقل اوضاع چه جوریه تا ابد که نمیشه با دشمن قهر بود و با مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم دشمن رو از پا درآورد شاید با استراتژیک های بهتر و آزادی کاملتر و دشمن رو شکست داد

    • کاربر ناشناس
      0

      باید مشکل ما حل شود نمیتونم با این وضه زندگی کنیم

    • آصف حیدری
      0

      خبر

    • کاربر ناشناس
      0

      حتماجناب روحانی میدانندکه اختلاف ایران وآمریکا عقیدتی ست وزمانی وقت مذاکره کردن فرامیرسد که یا امریکا دست از رژیم صهیونستی بکشد یا ایران این رژیم رو به رسمیت بشناسد چون مسیحیان صهیونیست اجازه مصالحه رانخواهند داد چون بحث اعتقادات وظهورحضرت عیسی درمیانه

    • payam
      0

      دیدار با شیطان بزرگ امریکا هــــــــــرگزززز طبق فرموده رهبر گلمون

    • کاربر ناشناس
      0

      به نظرم ملاقات صورت نخواهد گرفت کسی که برای حرف خودش ارزش قائل نیست نتیجه ای ندارد با رهبر کره هم ملاقات کرد چی شد

    • ابراهیم
      0

      به نظرم ازموده ازمودن خطا است بازهم نظر نظام و رییس جمهور محترم مهمه

    • کاربر ناشناس
      0

      شاید. باهم شام بخورند. خخخ

    • کاربر ناشناس
      0

      ما چهل سال گذشته را در قهر و غضب سپری کردیم خوب نتیجه چه بوده است ؟ شاخص های اقتصادی اجتماعی و حتی اعتقادی را ببینید واقعا چه چیزی نصیبمان شده است ؟ آیا وضعیت کنونی ما نشان دهنده راه اشتباه گذشته ما نبوده است؟ممکن است ما نخواهیم واقعیت را باور کنیم ولی آمار و ریاضی دروغ نمی گوید . پا فشاری بر شعارهای بی حاصل و شعار زدگی و انکار واقعیت اصل واقعیت را عوض نمی کند . چشمها را باید شست جور دیگر نگریست .

    • کاربر ناشناس
      0

      امیدوارم اتفاق خوبی بیفته

    • کاربر ناشناس
      0

      امیدوارم اتفاق خوبی بیفته

  • کاربر ناشناس
    0

    احتمال در حد چش تو چش همین و بس

  • کاربر ناشناس
    0

    ملاقات فقط در حد یک نظر (پوزخند و اطوارهای معمول ترامپ و چشم قره روحانی در حین عبور) همین و بس

    نظرات شما -
    • محمدرضا حجتی
      0

      اینا همش ظاهر قضیه سلام..ما از زمان احمدی نژاد در حال مذاکره رو درو با امریکاییا هستیم..اخرش هم صحبت میکنیم وقتش ک برسه

    • کاربر ناشناس
      0

      باید ملاقات کنند تاچشم ال سعود واسراییل کورشود

  • سروش
    0

    ملاقات اتفاق میافته چون خیر وصلاح هر دوتا کشور و منطقه در برقراری ارتباط و ایجاد مصالحه در باب مسایل بنیادین هست

  • A-K
    0

    زهی خیال باطل

  • کاربر ناشناس
    0

    نمی پسندم

  • کریم
    0

    صحبت و گفتگو بهرحال بهتره

  • بنده خدا
    0

    با امریکا در رابطه با برجام مذاکره کردیم .بیشترازحدانتظار امتیاز دادیم؛ تمام تعهدات را انجام دادیم چی نصیبمان شد (امریکایها در پوشش بازرسان اژانس انرژی اتمی)به مراکز هستهای ایران ورود کرده واطلاعات محرمانه کشور را بدست اوردند واز برجام خارج شدند .حالا دوباره می خواهند با عنوان نمودن مذاکره اطلاعاتی از مراکز نظامی وموشکی بدست بیاورند .ایا ایرانیان غیرتمند میتواند با شیطان بزرگ مذاکره کنند؟ کسانی که داخل کشور دم از مذاکره با امریکاه می زنند بگویند مذاکرات قبلی چه منفعتی برای ایران داشته است؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام شاید دیدار باتدامپ الان موقع خوبی نباشد اما این راباید در نظر بگیریم او آدم احمقی است ودر این زمان که تنها مانده واشتباه استراتژیکی در عمل خارج شدن از برجام کرده میشود با دیدار روحانی با توافق بهتری نسبت به اوباما کرد چون گیر افتاده وخوب باج میدهد البته این کلاه را یک دیوانه مثل نتانیابو و یک نفهم تازه به دوران رسیده مثل بن سلمان سرش گزاشتند

  • سینیور
    0

    در درجه اول امیدوارم این ملاقات حقیقت نداشته باشه، چراکه، طرفی که سود میبره فقط شخص ترامپ هستش که با جو رسانه‌ایی میتونه انتخابات میان دوره ایی رو به نفع جمهوری خواه ها بچرخونه. و امابا توجه به تاریخ سیاست، میتونم بگم تو سیاست هیچ عملی غیر ممکن نیست. الان حسن روحانی نماینده بیشتر از 90 میلیون ایرانیه، که باید شرف، عزت و منافع ایرانی هارو در نظربگیره و یادش نره، حق هیچ اشتباه یا آزمون و خطایی رو نداره، امروز ما ایرانیا همه مون حسن روحانی هستیم و هدفی جز اقتدار کشورمون نداریم. پس آقای رئیس جمهور لطفا قوی باش و فراموش نکن خوب یابد، تاریخ در موردت قضاوت خواهد کرد، پس به عنوان نماینده ایران، مقتدر، جسور و قوی باش و اجازه نده حقمون وتو یا دپو بشه تو خزانه سایر دولت ها.

    نظرات شما -
    • رحیم شکری
      0

      مگرمیشه کسی رئیس جمهور مملکت باشد یکجانبه تصمیم بگیرد لازم به تهدید کنید رئیس جمهور رانیست به اصل قضیه تصمیم خصمانه آمریکا توجه کنید فقط یک ایران تنها درمقابل بسیاری از کشورها که توسط آمریکا تهدید شده اند اگر راست میگی برای درمان این راه فکری بکنیم که امنیت وثبات درداخل کشور واقتصاد کشور فکری کرد

  • rm
    0

    مسلماّ دیپلماسی گفتگو جواب خواهد داد البته با درایت و در شرایط یکسان

  • ایرانی
    0

    اگر به سیاست امریکا در منطقه نگاه کنیم متوجه میشویم امریکا با خطرناک جلوه دادن ایران به عربستان و کشورهای عربی تجهیزات نظامی میفروشد وقرارداد نظامی میبندد. لذا از آب گلالود سود خوبی میبرد و سعی میکند این منافع را به راحتی از دست ندهد. ایران بجای امریکا باید با کشورهای همسایه مذاکره کند و تاثیر امریکا و غرب را در منطقه کم کند. و البته باید شرایط بسیار بد اقتصادی را در نظر گرفت و نرمش قرمانانه انجام داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها