کدخدایی در نشست خبری مطرح کرد؛

اعلام نظر موافق شورای نگهبان با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به مجلس/طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی رد شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: موافقت شورای نگهبان با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان،پنجشنبه گذشته به مجلس ارسال شد.

اعلام نظر موافق شورای نگهبان با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به مجلس/طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی رد شد

حسینعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصاحب رسانه که امروز (شنبه 24 شهریور) در محل این شورا برگزار شد، اظهار کرد: شورای نگهبان نسبت به قانون مبارزه با پولشویی چهار ایراد گرفت که به مجلس شورای اسلامی اعاده شد.

وی افزود: موافقت شورای نگهبان با اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان ظهر روز پنجشنبه (22 شهریور) به مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا رئیس مجلس آن را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کند.

کدخدایی با اشاره به جزییات قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصریح کرد: هرچه که قانون تصویب کرده باید اجرا شود، اما این قانون مصوب مربوط به کسانی است که در صنف بازنشستگان وارده شدند و کارهای اداری خود را انجام داده ‌اند و اکنون میخواهند دوباره به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: اگر کسی در حال خدمت باشد اما از سن بازنشستگی اش گذشته باشد، ولی به موجب قوانین دیگر رسما بازنشسته و قطع ارتباط استخدامی نشده و به صندوق بازنشستگی مراجعه نکرده است، این قانون شامل حالش نمی‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل داشتن بار مالی از سوی این شور رد شد و برای رفع اشکالات به مجلس ارسال شده است.

کدخدایی در پاسخ به سوال باشکاه خبرنگاران جوان درباره نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها، تصریح کرد: شورای نگهبان درباره نظارت بر انتخابات شورا‌ها نه ادعایی داره و نه امکانات لازم را، لذا امکان نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا منتفی است.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها