وعده آخوندی برای بهره‌برداری از ترمینال سلام تا ۲ ماه دیگر

عباس آخوندی دیروز پس از افتتاح چند پروژه روبنایی، کلنگ‌زنی و مسکن مهر شهر جدید پرند از ترمینال در حال ساخت سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز بازدید کرد.

وعده آخوندی برای بهره‌برداری از ترمینال سلام تا ۲ ماه دیگر

وی اظهار کرد: همه امور در ترمینال سلام به صورت هوشمند انجام می‌شود، یعنی مسافر در زمان ورود به فرودگاه هیچ بازرسی بدنی نداشته و می‌تواند بارش را به انتخاب خود از میان 52 کانتر ارسال کند و پس از آن مسافرین ایرلاین ها پس از تفکیک برای انجام سایر امور آماده می‌شود.

وی ادامه داد: برای آسایش بیشتر مسافرین، افراد پس از تحویل بار به کانتر به سمت محل گذرنامه و بازرسی بدنی خواهند رفت، در این زمان مسافران می‌توانند در تمامی نقاط فرودگاه آزادانه حرکت کرده و به امور شخصی خود بپردازند.

وی با اشاره به تفکیک ورودی عابران و سواره‌ها در قسمت ورودی ترمینال تصریح کرد: این اقدام ویژگی دیگر این ترمینال است که خطر تصادف و حوادث این چنینی را از عابرین پیاده دور می‌کند. علاوه بر این مسافران در زمان ورود به فرودگاه گویی به یک باغ ایرانی وارد می‌شوند که باعث می‌شود حس و حال و گرته‌ای از ایران را از همان ابتدا شاهد باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در بخش هوایی ترمینال تلاش شده تا از سیستم‌های جت‌وی و پل‌های هوایی استفاده شده و تا جای ممکن از تیم ایرانی بهره گرفته شود، به گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم با ساخت این ترمینال توانستیم یک تیم طراحی، اجرا و ساخت در ایران تربیت کنیم.

آخوندی از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی این پروژه خبر و وعده داد تا 2 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها