نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

وزارت فرهنگ باید به فضای مجازی یارانه دهد/ هیچ کس حق توهین به فردی را ندارد چه برسد به نماینده مجلس!

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ شورای اسلامی باید ردیف بودجه‎ای را برای فضای مجازی در سال 98 به مانند یارانه روزنامه‎ها اختصاص دهد.

وزارت فرهنگ باید به فضای مجازی یارانه دهد/ هیچ کس حق توهین به فردی را ندارد چه برسد به نماینده مجلس!

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره عدم حمایت از فضای مجازی و اختصاص یارانه به این بخش از سوی نهادهای فرهنگی در کشورمان در مقابل اعطای یارانه‎های میلیاردی به روزنامه‎‏های کاغذی که میزان استقبال مردم از آنها به شدت کاهش پیدا کرده است اظهارکرد: متاسفانه گزارش‎هایی به ما ارائه شده است که برخی از روزنامه‎ها یارانه بیشتری دریافت می‎کنند از این رو در جلسه‎ای مشترکی که با وزیر صنعت و ارشاد داشتیم تاکید کردیم که باید حمایت از روزنامه‎ها به صورت یکسان باشد.

وی افزود: وزیر ارشاد در نشست خود با نمایندگان قول داد که به این موضوع رسیدگی کند تا بحث روزنامه‎ها ما شاهد یک رویکرد یکسان و بدور از تفاوت در بین مطبوعات کشورمان باشیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی نیز باید صراحتا گفت که بسیاری از مردم اخبار را از این بستر دریافت می‎کنند هرچند ما براین باوریم که نیاز به مطالعه و روزنامه یک اقدام فرهنگی است و باید ادامه داشته باشد ولی با توجه به افزایش تکنولوژی و پیشرفت‎هایی که در عرصه مجازی صورت گرفته است فضای مجازی پیشرفت کرده است و بسیاری از افراد ترجیح می‎دهند با عضویت در چند کانال خبری بیطرف اخبار را دریافت کنند.

ذوالقدر اظهارکرد: باتوجه به اقدامات کانال‎های خبری در پوشش اخبار قطعا باید حمایت‎های لازم از آنها صورت گیرد و یارانه‎ای برای آنها در نظر گرفته است از این رو ما قطعا در لایحه 98 در جهت پشتیبانی از آنها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی درباره انتقادات مطرح شده در فضای عمومی از رسانه ملی به دلیل سانسور اخبار و برنامه‎ها که منجر به تشکیل کمپین‎های اعتراضی از سوی بازیگران نسبت به وضعیت موجود شده است گفت: ما در کمیسیون فرهنگی که وظیفه نظارت بر صدا و سیما را داریم جلسات متعددی را با رئیس صدا و سیما و مدیران این نهاد داشتیم و حتی بازدیدی را نیز از صدا و سیما انجام دادیم از این رو در مباحث دوطرفه تاکید کردیم که تمامی جریانات سیاسی و فکری باید فرصت انتشار اخبار خود را در رسانه ملی داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از رسانه ملی درخواست کردیم که خواسته‎های مردم را در پخش اخبار و برنامه‎های مختلف مدنظر قرار دهند گفت: ما همواره به عنوان مثال تاکید کردیم که بازی‎های بانوان در میدان‎های ورزشی باتوجه به درخواست مردم پخش شود که شاهد بودیم این روند در رادیو و امسال در مسابقات آسیایی صورت گرفت که این را باید به فال نیک گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان نمایندگان تهران مشاهده کردیم که نمایندگان استانی با حضور در شبکه‎های استانی گزارش عملکرد ارائه می‎دهند اما این موضوع در استان تهران وجود نداشت از این رو باتوجه به رایزنی‎های صورت گرفته با شبکه پنجم سیما فرصت حضور نمایندگان تهران در رسانه ملی نیز فراهم شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا وقتی ما جلساتی را با رسانه ملی برگزار می‎کنیم تمامی اظهارات مردم و به خصوص هنرمندان را بیان می‎کنیم و پافشاری می‎کنیم تا مطالبات فضای عمومی محقق شود اما مسئولین رسانه ملی معتقدند که این نهاد بدور از نگرش و جریان سیاسی افراد اخبار را منعکس می‎کند.

ذوالقدر با اشاره به اینکه انتقاداتی از صدا و سیما وجود دارد گفت: ما از طریق دو عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که ناظر بر فعالیت‎های صدا و سیما هستند در مسائلی که لازم باشد ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام می‏دهیم به مانند اتفاقی که برای یکی از دختران که در عرصه فضای مجازی اقدام به رقصیدن کرده بود و این موضوع از رسانه ملی پخش شد که در آن مقطع کمیسیون فرهنگی از طریق عضو ناظر خود یعنی غلامرضا کاتب اقدامات لازم را انجام داد.

وی درباره اینکه آیا در مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان زن محدویت‎هایی وجود دارد تصریح کرد: الحمدالله ما در این دوره مجلس چنین مشکلی نداشتیم و تا به این لحظه قوه‎مقننه سانسوری را برای نمایندگان زن انجام نداده است و پوشش خبری کامل برای ما وجود دارد و امتیازات برابری برای ما درنظر گرفته شده است اما باتوجه به اینکه تعداد نمایندگان زن کمتر است قاعدتا فرصت کمتری برای صحبت و نطق نصیب ما می‎شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نطق پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری در صحن علنی و عدم حمایت فراکسیون امید و اعلام موضع شفاف در این باره اظهار کرد: نماینده مجلس طبق قانون اساسی موظف است درباره مسائل روز و مشکلات کشور صحبت کند از این رو ممکن است برخی از همکاران ما اگر در حد انتقادات سازنده موضوعاتی را مطرح کنند قطعا قابل قبول است اما اینکه همراه با توهین باشد بدون شک قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توهین به هر فرد عادی از نظر قانون و شرع درست نیست چه برسد به اینکه فرد دارای جایگاهی نمایندگی باشد.

ذوالقدر با اشاره به واکنش نمایندگان به نطق سلحشوری و حیدری گفت: بسیاری از نمایندگان در این باره صحبت کردند و گفتند باید به اظهارنظرهای نمایندگان احترام بگذاریم و اگر هم قرار است انتقادی صورت گیرد باید سازنده و به دور از تهمت و افترا باشد.

وی خاطرنشان کرد: درباب عملکرد فراکسیون امید نیز بنده اطلاع دارم که هیئت رئیسه فراکسیون امید در حال مذاکره هستند که چگونه عکس‎العمل نشان دهند و قطعا نیز این موضوع صورت خواهد گرفت.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تکذیب کاهش و ریزش آرای فراکسیون امید تاکید کرد: جلسات و فعالیت این فراکسیون به قوت خود باقی است به گونه‎ای که ما شاهد هستیم بعضا در جلسات ما اعضای بسیاری از فراکسیون‌های دیگر نیز حضور دارند.

28

حجم ویدیو: 24.18M | مدت زمان ویدیو: 00:13:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها