آبیاری باغچه‌تان را به این گجت بسپارید

مسئله کمبود آب در کشور ما و اکثر کشور‌های جهان به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است و بسیاری از کشورها برای آبیاری نواحی کشاورزی خود رو به استفاده از روش‌هایی می‌آورند که مقرون به صرفه بوده و در مصرف آب صرفه جویی کند.

آبیاری باغچه‌تان را به این گجت بسپارید

سازمان حمایت از محیط زیست، بحران کم آبی را دومین بحران بزرگ دنیا طی ۱۰ سال آینده اعلام کرده که این بحران در کشورهای قاره اروپا و آسیا بیش از دیگر کشورهای دنیا دیده می شود. پیش بینی می‌ شود سهم خشکسالی‌ ها در دنیا به دلیل تغییرات اقلیمی و جوی در سال های آینده ۱۰ درصد رشد داشته باشد. شما نیز اگر باغچه یا باغی کوچک دارید و نگران مصرف بهینه آب در زمین خود هستید، می‌توانید با خریداری گجت‌هایی که در مصرف آب صرفه جویی می‌کنند، به این حرکت بزرگ بپیوندید.

شرکت Elgato که در امر توسعه لوازم خانگی هوشمند است، گجتی برای آبیاری باغچه طراحی کرده که می‌تواند به دریچه شلنگ متصل شده و برنامه آبیاری ان را تنظیم کند. در این گجت مخصوص باغ، سنسورهایی به‌کار رفته است که می‌توان آب و مصرف آن را با صدا یا به‌صورت لمسی کنترل کرد.

این دریچه با کمک فرمان صوتی در سیری نیز از راه دور می‌تواند باز یا بسته شود. البته برای کنترل مصرف بهینه آب باید ابتدا میزان مصرف آب و زمان آن را تنظیم کرد. همچنین دارای یک تایمر یکپارچه است که می‌تواند تنظیم کند که قبل از خاموش شدن دستگاه زمین آبیاری شود.

برای اجرای این کار، تنها کافیست پس از خریداری گجت، برنامه آن را روی گوشی هوشمند خود با سیستم عامل اپل نصب کنید تا بتوان از راه دور و حتی در تعطیلات و سفرها نیز باغ را آبیاری و از خشک شدن آن جلوگیری کرد. البته این دستگاه با محصولات دیگر اپل مانند‌ آی پد، آیفون و دستیار صوتی سیری نیز قابل تنظیم و کنترل است.

این گجت آبیاری باغ از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شود و میزان مصرف آب را به سهولت محاسبه می کند. افزون بر این در نمودارهایی میزان مصرف آب و صرفه‌جویی در آن به نمایش درمی‌آید. بنابراین در ساعاتی که ساعات اوج مصرف و گرما بوده، می‌توانید میزان مصرف آب به گونه‌ای تنظیم کنید که آبیاری به ساعات خنک‌تر شب که میزان تبخیر آب را کمتر می‌کند موکول شود.

یکی از ویژگی‌های این دستگاه هوشمند آبیاری امنیت پیشرفته آن است. حتی دارای قفل کودک است تا مبادا به‌صورت ناخواسته از شیرآب جدا شود. این گجت دارای استاندارد IPX4 مقاوم در برابر آب و هوای فضای باز است و نیاز به دو باطری AA دارد که پس از اتمام قابل جایگزینی است. این گجت به راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شود و تنظیمات آن برای راه‌اندازی و استفاده پیچیده نیست. قیمت این گجت در بازار ۱۰۰ دلار است.

منبع: کالاسودا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها