پهپاد امدادی، شناگران اسپانیایی را نجات داد

 به‌تازگی یک گروه هفت نفره از شناگران در بندر ساگونتو اسپانیا، در اعماق دریا گرفتار شدند. آن‌ها سیگنالی را برای نجات خود به گروه‌های امدادی فرستادند و یک پهپاد امدادی به نام Auxdron در محل برای نجات آن‌ها به پرواز درآمد.

پهپاد امدادی، شناگران اسپانیایی را نجات داد

این پهپاد که ساخت شرکت استارت‌آپ اسپانیایی GeneralDrones ، هواپیمای بدون سرنشینی به نام Auxdron است که مانند غریق نجات عمل می‌کند. این هواپیما دارای هشت موتور است که در انتهای آن چهار بازوی تعبیه‌شده‌اند. زمان پرواز این هواپیما ۳۴ دقیقه است.

بدنه فیبر کربنی مقاوم در برابر آب حداکثر زمان پرواز را از ۳۴ دقیقه به ۲۶ دقیقه کاهش می‌دهد. این پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین دو جلیقه نجات غریق را با خود حمل می‌کند که به هنگام غرق شدن افراد در دریا، این دو جلیقه را به سمت آن‌ها می‌فرستد.

این پهپاد با کمک یک ریموت به صورت از راه دور کنترل می‌شود. در عملیات نجات پهپاد جلیقه به سمت فردی که در حال غرق شدن است فرستاده می‌شود. همزمان با آن، تیم غریق نجات ساحلی نیز از طریق امواج رادیویی با هواپیما ارتباط برقرار می‌کنند تا مکان دقیق فرد در حال غرق شدن را پیدا کنند. سپس با استفاده از جت اسکی به کمک آن‌ها می‌روند تا عملیات نجات خود را تکمیل کنند.

در حادثه روز چهارشنبه نیز، دیه‌گو تورس، اپراتور مستقر در ساحل این پهپاد را به سمت شناگران به حرکت درآورد. او با ارتباطات رادیویی به این پهپاد که مجهز به یک دوربین ویدئویی است دستور داد که به سمت شناگران برود.

در فیلم‌هایی که از این پهپاد به دست مسئولین رسیده است، مشاهده می‌شود که فرد شناگر در حال دست و پا زدن است. مسئول پهپاد یکی از جلیقه‌ها را به سمت او برده و برایش رها می‌کند. جلیقه نجات در هنگام تماس با آب باز شده و فرد در حالت غرق شدن آن را گرفته و می‌پوشد. پس‌ازآن نیز با جت اسکی به کمک فرد شتافته و او را به ساحل آوردند.

علاوه بر این برای پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در دریا و دریاچه از قایق‌های تکنولوژیک خودران نیز استفاده می‌شود. این قایق‌‌های گشت‌زنی خودران مجهز به دوربین، دستگاه‌‌های GPS و حسگرهای مادون‌قرمز و آکوستیک هستند. همچنین ۲۰ حسگر بصری و مادون قرمز در دریاچه نصب‌شده تا مناطق ایمن و خطرناک را مرزبندی کند. یک فرستنده رادیویی نیز روی جزیره‌ای در دریاچه نصب‌شده که با کمک قایق آب را به دو بخش خطرناک و امن برای شناگران تقسیم می‌کند و در صورت بروز حادثه می‌تواند به کمک شناگران بیاید.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها