کاریکاتور/ عربستان و کانادا

روابط میان عربستان و کانادا در هفته‌های گذشته به دنبال اعتراض اوتاوا نسبت به اقدام سعودی‌ها به بازداشت فعالان حقوق زنان با چالش‌های جدی مواجه شده است.

کاریکاتور/ عربستان و کانادا

عربستان در ماه‌های گذشته به رغم ادعاهایی که در خصوص اعمال اصلاحات و بسط آزادی‌های مدنی مطرح می‌کند، چندین تن از فعالان حقوق زنان را دستگیر و بازداشت کرده است. در پی این بازداشت‌ها کانادا اقدام به اعتراض علیه این حرکت سعودی‌ها کرد که بحرانی دیپلماتیک میان دو کشور را در پی داشت.

ریاض اعلام کرد، به دنبال آن که اوتاوا خواستار آزادی فعالان حقوق مدنی در عربستان شده است، سعودی‌ها تجارت و سرمایه‌گذاری جدید در کانادا را به حال تعلیق در می‌آورند. عربستان همچنین از سفیر کانادا در این کشور خواست ریاض را ترک کند.

این اقدام سعودی‌ها پس از آن صورت گرفت که کانادا خواهان آزادی فوری فعالان مدنی بازداشت شده در عربستان شد؛ خواسته‌ای که از سوی ریاض پیش‌تر نیز مداخله در امور داخلی قلمداد شده است. در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است، این کشور نسبت به خودداری از مداخله در مسائل داخلی سایر کشورها از جمله کانادا متعهد بوده و در عین حال مخالف هرگونه مداخله عوامل خارجی در امور داخلی عربستان است.

صابر نظر، هنرمند پاکستانی در کاریکاتوری به موضوع بحران در روابط این دو کشور پرداخته و اثری را با عنوان «عربستان و کانادا» منتشر کرده است.

کاریکاتور/ عربستان و کانادا

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها