مجموعه عکس تخم مرغ رنگی هفت سین

مجموعه عکس تخم مرغ رنگی هفت سین

تزیین تخم مرغ رنگی یکی از رسوم زیبای نوروز است. در اینجا با فلسفه تخم مرغ رنگی آشنا شده و مجموعه زیبای عکس تخم مرغ رنگی هفت سین را ببینید.

"سال نو خورشیدی" یا همان " نوروز" یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مناسبت‌های ایرانیان در سرتاسر جهان است. نوروز که مصادف است با اولین روز فصل بهار، در میان ایرانیان سرتاسر جهان طی مراسم‌های ویژه‌ای از جمله پهن‌کردن سفره هفت سین، تزیین سفره هفت سین و اجزای آن، خرید عید، خانه تکانی، دید و بازدید عید و همچنین سفر عید جشن گرفته می‌شود. و در نهایت با مراسم خاص سیزده به در به پایان می‌رسد.
در میان تمام رسم و رسومات خاص نوروز، انداختن " سفره هفت سین" و تزیین سفره هفت سین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سفره‌ای که قدمتی بسیار طولانی داشته و آن را با هفت جز که همگی با حرف "سین" آغاز می‌شوند پر می‌کنند و علاوه بر آن‌ها اجزای دیگری مانند آیینه، ماهی، تخم مرغ رنگی و ... که هر یک نماد و سمبل خاصی می‌باشند نیز در سفره هفت سین قرار می‌دهند.
در اینجا قصد داریم درباره فلسفه قراردادن تخم مرغ رنگی در سفره هفت سین مختصری صحبت کنیم و بعد از آن شما را جدیدترین و زیباترین مجموعه عکس تخم مرغ رنگی هفت سین آشنا کنیم تا بتوانید از آ‌ن‌ها ایده گرفته و سفره هفت سین امسال خود را زیباتر از همیشه بیارایید.

فلسفه تخم مرغ رنگی سفره هفت سین:

تخم ‌مرغ رنگی که در سفره هفت سین قرار می‌گیرد، معمولا یک تخم مرغ طبیعی (و گاه سفالی یا پلاستیکی) است که آن را با روش‌های گوناگون تزیین می‌کنند. برای رنگ آمیزی تخم مرغ، مغمولا از مواد طبیعی مانند: لبو، پوست انار، زرد چوبه و … و یا رنگ‌های شیمیایی همراه با قلمو استفاده می‌کنند.
در باور عمومی، تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان، تخم مرغ تمثیلی از نطفه باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد. پوست تخم مرغ خود نمادی از آسمان و طاق کیهان است. میترا نیز بنابر اسطوره از تخم کیهانی به وجود آمد.
در روستاها رسم بر این است که یکی از تخم مرغ ها را بر روی آیینه می گذارند و اعتقاد دارند که در هنگام تحویل سال وقتی که گاو آسمانی کره زمین را از شاخی به شاخ دیگر خود می افکند ، تخم مرغ بر روی آیینه خواهد جنبید.
عده دیگری اما معتقدند که تخم مرغ رنگی هفت سین، نشانه رنگارنگی نژادهای مختلف بشری و تاکید بر این بیت است که: "بنی‌آدم اعضای یکدیگرند".
با این تفاسیر به سراغ مجموعه رنگارنگ و زیبای تخم مرغ رنگی هفت سین می‌رویم. با ما همراه باشید.

مجموعه عکس تخم مرغ رنگی هفت سین:

عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، تزیین تخم مرغ رنگی، تخم مرغ هفت سین تخم مرغ رنگی هفت سین، عکس تخم مرغ رنگی
عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، تزیین سفره هفت سین عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، رنگ کردن تخم مرغ هفت سین
عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، تخم مرغ رنگی سفره هفت سین عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین
 عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، تزیین سفره هفت سین  تخم مرغ رنگی هفت سین، عکس تزیین سفره هفت سین
 تخم مرغ رنگی هفت سین، رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین  تخم مرغ رنگی عید ، طرز تهیه تخم مرغ رنگی
عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، انواع تخم مرغ رنگی عکس تخم مرغ رنگی هفت سین، طرح تخم مرغ رنگی، رنگ آمیزی تخم مرغ عید با لاک

تمامی اخبار نوروزی را اینجا بخوانید

منبع: ستاره

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها